معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از وخیم بودن حال ۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۷۴ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۸۸ بیمار جدید شامل ۲۴ بستری و ۶۴ سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۳۴ مورد از بیرجند، ۱۶ مورد از طبس، ۳ مورد از سرایان، ۹ مورد از قائنات، ۶ مورد از فرودس، ۴ مورد از نهبندان، ۵ مورد از سربیشه، ۳ مورد از درمیان، ۷ مورد از زیرکوه و ۱ مورد از خوسف بوده است.

مهدی زاده عنوان کرد: همچنین از ۷۲۱ تست سریع کرونا ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۳۴۳ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۹۹ نفر کرونا مثبت اند.

او اظهار کرد: از این تعداد ۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۷ نفر از آن ها نامساعد است.

مهدی زاده تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۸۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۱۰۴ بیمار شامل ۵۷ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تاکنون ۲۸ هزار و ۶۹۵ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

او گفت: تا روز گذشته ۸۱ هزار و ۶۶۰ تست مولکولی کرونا در استان انجام شده است که ۲۹ هزار و ۹۹۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

مهدی زاده عنوان کرد: با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی، تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به هزار و ۹۸ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا امروز ۲۲۴ هزار و ۸۱۸ نفر نوبت اول واکسن کرونا و ۱۳۶ هزار و ۶ نفر نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار