با ورود یک سامانه ناپایدار از صبح امروز به منطقه سرعت وزش باد در شهرستان قصرشیرین به ۱۳ متر بر ثانیه معادل ۴۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیرپرویز نجفی رییس هواشناسی قصرشیرین گفت: میزان دید افقی در این شهرستان مرزی اکنون به هشت هزار متر کاهش یافته که ۲هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر است.

او افزود: هم اکنون دمای فعلی هوای قصرشیرین ۴۰درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۱۰ درصد است و این شرایط تا اواسط هفته آینده کم و بیش ادامه دارد که روز شنبه نیز به علت افزایش سرعت نسبی باد احتمالا شاهد گرد و غبار بر جو منطقه حاکم خواهیم بود.

نجفی بیان داشت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۳۰ روز درگیر گرد و خاک بود که روزهای غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز و شهریورماه ۶ روز بوده است.

گفتنی است:گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

انتهای پیام/ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.