به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ویدئونیک، در این گزارش، به صورت گام به گام یک برنامه مدون برای استفاده تجاری از اینستاگرام را شرح خواهیم داد. موارد زیر، همه کارهایی است که با انجام آن میتوان یک کسبوکار را با این شبکه اجتماعی رونق داد. همه این مراحل مرتبط هستند به این معنا که با بهره بردن از تمام این مراحل و موارد، بیشترین بازدهی را کسب میکنید.
اگر خدماتی مانند بیمه عمر، فروش لباس، عکاسی و فیلم برداری و ... را ارائه میدهید، میتوانید از اینستاگرام و سایر شبکههای اجتمای بهره ببرید. بسترهای اجتماعی بصری، از جمله اینستاگرام، برای فروش محصولات بسیار مناسبتر هستند. پوشاک، لوازم آرایشی، صنایع دستی و کالاهای دست ساز، عکاسی، اقلام تزئینی و ... برخی از محصولاتی هستند که میتوان در اینستاگرام برای آنها بازاریابی کرد.
اما یک پیش نیاز وجود دارد، تعداد کافی دنبال کننده، بازدید و لایک و... در اینستاگرام. پس باید تلاش کنید تا این موارد را بهبود ببخشید.
عملکرد چنین نوع پروفایلی برای مشاغل تجاری ضروری است و بازدهی آن بالاتر از یک پروفایل شخصی است. بدون این، راه اندازی یک کسب و کار واقعی در اینستاگرام سختتر است. با نمایه تجاری موارد زیر را خواهید داشت:
اثربخشی استفاده از اینستاگرام با تعداد فالوورهای حساب شما ارتباط مستقیم دارد. البته فالوور واقعی و نه دنبال کننده فیک. برای افزایش تعداد دنبال کنندگان خود، نکات زیر را دنبال کنید:
تقویم محتوا یک طرح پی در پی برای ایجاد پستهای جدید است که باید در قالب یک جدول ساخته و برنامه آینده را شامل شود. همچنین خوب است که در آن یک استراتژی داشته باشید. بسته به استراتژی میتوانید ۱ تا ۲ پست در روز یا ۲ پست در هفته را در برنامه خود بگنجانید. بدون برنامه ریزی انجام تجارت در اینستاگرام دشوار است.
برای بالا بردن اینستاگرام خود، باید سخت تلاش کنید. در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر در این پلتفرم وجود دارد. همچنین رقبای زیادی نیز وجود دارند و همه میخواهند فالوورها را به سمت خود جذب کنند. در صورت امکان، شما باید هر دو روش رایگان و پولی را برای تبلیغات در اینستاگرام ترکیب کنید.
سختترین نکته شاید تولید محتوا باشد. اینستاگرام یک شبکه بصری است، بنابراین کیفیت محتوا برای مخاطبان در وهله اول قرار دارد. دست کم گرفتن اهمیت این امر یکی از اشتباهات بزرگ در تجارت مجازی است. جلوههای بصری بهتر به معنای مشارکت و فروش بیشتر است.
سرنوشت یک صفحه فروشگاهی با ظاهر ضعیف، باعث از دست دادن تعامل میشود. باید درباره الگوریتمهای اینستاگرام تحقیق کنید. تعامل اکنون کلیدیترین نکتهای است که باید به دست بیاورید. حتی میتوانید پشت صحنه کارهای مجموعه را نیز با مخاطبان در میان بگذارید.
محتوای ویدئویی، استوری، لایو، هایلایت برای یک پروفایل تجاری موفق ضروری است. همچنین توجه داشته باشید که ارسال پست خودکار یکی از راههایی است که میتوانید از آن بهره ببرید. در این باره از گوگل کمک بگیرید تا با بهترین سرویسهای ارسال پست زمان بندی شده اینستاگرام آشنا شوید.
این سرویسها به جز ارسال پست با زمان بندی، کارهای دیگری را نیز مثل یک دستیار برای شما انجام میدهند. اما به یاد داشته باشید نباید همه کارها را به ربات اینستاگرام سپرد! قابلیتهای محصول خود را نشان دهید و با نشان دادن قابلیتهای محصول، تقاضا را تحریک کنید.
بر معیارهای استاندارد اثربخشی بازاریابی رسانههای اجتماعی تمرکز کنید: تعداد لایکها، نظرات، اشتراک گذاریها، نرخهای تبدیل و ... از خدمات تحلیلی استفاده کنید که میزان اثربخشی پستها با محتوای بصری را اندازه گیری میکند.
سختترین کار برای یک حساب جدید، جلب اولین دنبال کنندگان است. وقتی کاربر میبیند که حساب جدید است، آن را نمیخواند. اگر پستها حداقل ۱۰ تا ۲۰ لایک و چند نظر دریافت کنند، مردم میفهمند که حساب زنده است و دنبال کردن آن منطقی است.
آمار در اینستاگرام به سه دسته تقسیم میشوند. اما نکته مهمتر این است که بتوانید با تحلیل آمار و اطلاعات روی رشد خود کار کنید.
محتوا - اطلاعات مربوط به پستها، داستانها و تبلیغات. پسندها، نظرات و ... را ببینید و بررسی کنید مخاطبان شما با کدام پستها بهتر تعامل داشته اند. روی آن نوع پستها یا موضوعات کار کنید.
اقدامات - اطلاعات کلی در مورد مشارکت مخاطبین پروفایل. میتوانید دریابید که مخاطبین شما بیشتر در چه روزهایی فعال هستند و براساس آن برنامه محتوایی تهیه کنید.
مخاطب - اطلاعاتی در مورد جغرافیای مشترکین شما، پویایی اشتراکها و لغو اشتراک، فعالیت بازدید از نمایه براساس روزها و ساعت ها. از این اطلاعات میتوان بهره برد.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/