وضعیت اضطراری «تهدیدهای تروریستی» در آمریکا تمدید شد

رئیس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری «تهدید‌های تروریستی» که پس از حوادث برج‌های دوقلو در ۱۱ سپتامبر اعلام شد را تمدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با فرارسیدن سالگرد حوادث تروریستی برج‌های دوقلو در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، دولت جو بایدن در پیامی به کنگره، وضعیت اضطراری مربوط به «تهدید‌های تروریستی» علیه آمریکا را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

وضعیت اضطراری «تهدید‌های تروریستی» اولین بار در سال ۲۰۰۱ در آمریکا اعلام شد.فردا شنبه مصادف با یازده سپتامبر و حادثه تروریستی برج‌های دوقلوی منطقه منهتن نیویورک است.

وارد شدن دو هواپیما به داخل دو ساختمان بزرگ تجاری مقدمه‌ای برای اشغالگری عراق و افغانستان و به هدر رفتن سرمایه مردم آمریکا شد. 

در حالی که بیست سال از آن حادثه مبهم گذشته، امروز نظامیان آمریکایی به نحوی افغانستان را ترک کردند که به هیچ یک اهداف از پیش اعلام شده خود نرسیدند. آنها که پیش از این مدعی بودند طالبان نباید در صحنه قدرت افغانستان جایی داشته باشد، قدرت را به همین گروه تحویل داده و از این کشور گریختند. 

همزمان رایزنی های بایدن برای انتشار اسناد طبقه بندی شده درباره حوادث یازده سپتامبر با وزارت دادگستری ادامه دارد. در صورتی که این اسناد منتشر شود، نام عربستان به طور صریح به عنوان عامل مستقیم این اتفاق مرگبار اعلام خواهد شد. مسئله ای که حسابی مقامات سعودی را نگران کرده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار