کریمی گفت : تاکنون ۸۰۹۶ واکسن به شهرستان هلیلان داده شده که ۶۲۵۴ دز را تزریق کرده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،فاطمه کریمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان گفت: در حال حاضر فرآیند واکسیناسیون سیر صعودی دارد و تا پایان شهریور ماه بیش از نیمی از جمعیت شهرستان را واکسینه می‌کنیم.

او با بیان گزارش عملکرد ۲۰ ماهه شبکه بهداشت هلیلان در مهار کرونا بیان کرد: از زمان بروز بیماری کرونا تمامی توجهات به سمت درمان در بیمارستان‌ها معطوف شد، اما در حال حاضر پیشگیری را در دستور کار قرار دادیم و هدف ما این است به جای اینکه بیمار به سمت بیمارستان بیاید، شبکه بهداشت و درمان به سمت بیمار می‌رود تا در مراحل اولیه این بیماری را کنترل و از خیل بستری‌ها جلوگیری کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان با اشاره به آغاز طرح غربالگری کرونا از آذر ۹۹ به صورت تلفنی، تصریح کرد: این طرح رفته رفته کامل شد و از طریق برقراری تماس با خانوار‌ها اقدام به راهنمایی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنان کردیم.

کریمی از اجرای طرح بزرگ حاج قاسم سلیمانی جهت غربالگری بیماران کرونایی از ۱۴ آذر ۹۹ خبر داد و اضافه کرد: در قالب این طرح ۹۵ درصد خانوار‌ها را غربالگری و سفیران سلامت را مشخص کردیم.

او با بیان اینکه شاهد افزایش تعداد مراجعین به مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان هستیم، عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت قرمز داریم، لذا با توجه به خیز پنجم بیماری و وضعیت شهرستان‌های همجوار، باید عموم مردم پروتکل‌های بهداشتی را پیش از بیش رعایت کنند تا این وضعیت مهار شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هلیلان، یکی از فرصت‌های ایجاد شده در سایه تهدید بیماری کرونا را شناسایی جمعیت گمشده شهرستان دانست و افزود: بسیاری از خانوار‌ها پرونده سلامت در مراکز بهداشت نداشتند و لذا با مراجعه به خانه‌ها این جمعیت گمشده را شناسایی کردیم.

او تعداد کل موارد بستری مشکوک به کرونا در شهرستان هلیلان طی ۲۰ ماه اخیر را ۴۱ نفر دانست و یادآور شد: از این تعداد ۱۶ نفر با بهبودی مرخص شدند و متاسفانه ۲۵ نفر فوت شدند؛ همچنین ۱۲۷۳ مورد مثبت در مراکز جامع خدمات سلامت داشتیم.

کریمی با اشاره به اینکه سیر واکسیناسیون در این شهرستان افزایشی است افزود: تاکنون ۸۰۹۶ دز واکسن به شهرستان داده شده که ۶۲۵۴ دز را تزریق کردیم، البته ۴۶۶۲ نفر دز اول و ۱۵۹۲ نفر دوز دوم را دریافت کردند.

او در ادامه از واکسینه شدن کامل ۱۲ درصد جمعیت شهرستان خبر داد و اضافه کرد: از این مقدار ۲۳ درصد از عشایر شهرستان هستند که افراد بالای ۱۸ سال آن به عنوان جامعه هدف واکسیناسیون شناخته شده‌اند.

کریمی واکسیناسیون تجمیعی را نیازمند یاری ادارات و دستگاه‌ها دانست و گفت: پراکندگی جمعیت در شهرستان هلیلان بالا است و لذا باید مکان ثابتی در دهستان‌ها جهت واکسیناسیون اختصاص دهیم و آن را برای تزریق واکسن تجهیز کنیم.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.