سرپرست فرمانداری پاوه از اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی گردنه "رمه رو" و آسفالت جاده لشکرگاه به مزران در بخش مرزی باینگان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی سرپرست فرمانداری پاوه گفت : با همکاری و همت راهداری استان از محل منابع ملی اعتبار برای تکمیل پروژه بهسازی گردنه رمه رو اختصاص یافته است.

او گفت : از لحاظ پدافند غیر عامل، تکمیل این پروژه به جوانرود و خدمت به روستا‌های مسیر بسیار مهم است.

پیشرفت ۶۵ درصدی عملیات بهسازی و آسفالت محور لشکرگاه

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه افزود: عملیات بهسازی و آسفالت محور لشکرگاه به گردنه «رمه‌رو» در بخش باینگان این شهرستان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ابراهیم شهریاری طول این مسیر را ۵.۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این محور مسیر ارتباطی بخش باینگان در شهرستان پاوه به بخش کلاشی شهرستان جوانرود است.

او با بیان اینکه عملیات تعریض و ایجاد پل‌های جدید این محور در سنوات قبل به پایان رسیده است افزود: ۳۲ هزار مترمکعب خاکبرداری و ترانشه بری سنگی به طول ۳۰۰ متر از جمله اقداماتی است که در این مسیر انجام شده است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه ادامه داد: عملیات زیرسازی این محور نیز به اتمام رسیده و با آسفالت این مسیر تردد اهالی ۷۰ روستای شهرستان‌های پاوه و جوانرود بهبود می‌یابد.

تخریب هفت مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: حکم قلع و قمع بنا و تخریب هفت مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

سعید حیدرپور افزود: به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و تداوم بهره وری آن ها، هرگونه تغییر کاربری اراضی در خارج از محدوده قانونی شهرها، شهرک‌ها و روستا‌ها ممنوع است.

او افزود: با توجه به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی مجاورت شهر گیلانغرب توسط برخی افراد که با وجود تذکر مکرر مبادرت به اینکار نموده بودند که مطابق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری به صورت قانونی نسبت به قلع بنا و مستحدثات اقدام و مقرر شد وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده نمایند.

رئیس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با هرگونه ساخت و ساز در همان مرحله ابتدایی برخورد می‌کند و در این راستا در چند روز گذشته مقدار هفت هکتار از اراضی حومه شهرستان طبق ماده فوق الذکر و اجرای احکام قطعی به حالت اولیه اعاده شده است.

او ادامه داد: مردم مراقب باشند فریب افراد فرصت طلب و سودجو که بدون مجوز قانونی اقدام به خرید و فروش زمین می‌کنند، را نخورند.

او افزود: شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

۳ هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع زیر کشت چغندر قند

پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع زیر کشت چغندر قند در اسلام آبادغرب ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: حدود ۱۵۰ هزار تن از چغندر قند برداشتی تحویل کارخانه قند اسلام آبادغرب و ما بقی نیز به کارخانه‌های قند دزفول، همدان و اصفهان تحویل داده می‌شود.

او افزود: میانگین استحصال قند از چغندر قند مزارع اسلام آبادغرب ۱۶ درصد است که نشان از کیفیت خوب این محصول دارد.

کریمی با بیان اینکه اسلام ابادغرب یکی از قطب‌های تولید چغندر قند در استان است، ادامه داد: بیشترین سطح زیر کشت چغندر قند استان کرمانشاه به این شهرستان اختصاص دارد.

او گفت: برداشت چغندر قند از مزارع اسلام آبادغرب از اوایل مهر ماه آغازمی شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.