نامزدی وزیر مقابله با کرونا برای نخست وزیری ژاپن

در پی اعلام استعفای نخست وزیر، وزیر مقابله با کووید-۱۹ از تصمیم خود برای نامزدی ریاست حزب حاکم لیبرال دموکرات که نخست وزیری وی را تضمین می‌کند، خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از رویترز، رسانه‌های ژاپن امروز جمعه گزارش دادند «تارو کانو»، وزیر مقابله با کووید-۱۹ ژاپن اعلام کرد یوشیهیده سوگا، نخست وزیر کشور را از تصمیم خود برای نامزدی ریاست حزب حاکم لیبرال دموکرات (PLD) مطلع کرده است.

یوشیهیده سوگا هفته گذشته اعلام کرد ماه جاری از مقام خود استعفا می‌کند، زیرا قصد حضور در رقابت‌های انتخاباتی حزب حاکم لیبرال دموکرات‌ها را ندارد.

پس از آنکه محبوبیت سوگا به دلیل عملکرد ضعیف در مقابله با ویروس کرونا کاهش یافت، او این تصمیم را گرفته است. سوگا در حالی استعفای خود را اعلام کرده است که تنها یک سال در سمت نخست وزیری ژاپن بوده است و باقی مانده دوره نخست وزیری شینزو آبه که در سال ۲۰۲۰ استعفا کرده بود را تکمیل کرد.

وزرای دفاع و خارجه سابق ژاپن نیز پیشتر اعلام کردند آماده هستند تا به عنوان نخست وزیر جدید ژاپن، جانشین یوشیهیده سوگا شوند.

نخست وزیر شدن نامزدی که در رأس حزب لیبرال-دموکرات قرار بگیرد عملاً تضمین خواهد شد. این حزب اغلب کرسی‌های پارلمان ژاپن را در اختیار دارد.

برگزاری انتخابات داخلی حزب لیبرال - دموکرات ژاپن برای ۲۹ سپتامبر برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار