وزرای خارجه شش کشور همسایه افغانستان تاکید کردند که مردم افغانستان باید در تعیین آینده کشورشان مشارکت داشته باشند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیران خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان در پایان اجلاس مجازی خود در بیانیه ای اعلام کردند: مردم افغانستان باید آینده خود را تعیین کنند و هرگونه طرح صلح و آشتی باید مطابق آرمان‌های آنان باشد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چین، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و پاکستان در این بیانیه با اشاره به خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان تاکید کردند که مردم افغانستان اکنون باید آینده خود را تعیین کنند و این فرایند باید تحت رهبری مردم این کشور برای صلح و آشتی ملی باشد.

در ادامه این بیانیه مشترک آمده است که تغییرات ایجاد شده در افغانستان بار دیگر ثابت می کند که هیچ راه حل نظامی برای این بحران وجود ندارد و باید ساختار سیاسی فراگیر با مشارکت همه اقوام در افغانستان ایجاد شود.

شرکت کنندگان این نشست تاکید کردند: اعضای شورای امنیت سازمان ملل باید با حمایت از افغانستان در توسعه زیرساخت های اجتماعی، اقتصادی و ارائه کمک های حیاتی اقتصادی و بشردوستانه به مردم این کشور، مسئولیت صلح و بازسازی افغانستان را برعهده بگیرند و جامعه بین‌المللی نیز نباید مردم افغانستان را رها کنند.

به نوشته رادیو دری، این همایش مجازی به میزبانی اسلام آباد برگزار شد و در دور بعدی این اجلاس نیز تهران میزبان خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.