سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۸۵۱ نفر در هزار و ۲۷۹ تعاونی فعال این استان اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، انصاری  سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در استان زنجان از ابتدای ایجاد بخش تعاون در کشور، ۴ هزار و ۷۲۵ تعاونی در گرایش‌های مختلف به ثبت رسیده که شماری از آن‌ها به دلایلی، چون به هدف نرسیدن تعاونی و یا عدم موفقیت در ایجاد و ادامه فعالیت تعاونی به صورت راکد، غیرفعال و منحل شده اند که با کسر این موارد در حال حاضر استان زنجان دارای هزار و ۲۷۹ واحد تعاونی فعال است.

او ادامه داد: هم اکنون ۲۳ واحد تعاونی اعتبار، ۱۵ واحد تعاونی تأمین نیاز تولید کنندگان، ۳۶ واحد تعاونی تأمین نیاز مصرف کنندگان، ۸واحد تعاونی تأمین نیاز صنفی، ۲۱۴ واحد تعاونی تولیدی توزیعی، ۲۱ واحد تعاونی حمل و نقل، ۲۳۹ واحد تعاونی خدمات، ۸ واحد تعاونی سهام عدالت، ۱۷۷ واحد تعاونی صنعتی، ۱۳ واحد تعاونی عمرانی، ۲۲ واحد تعاونی فرش دستباف، ۵۷ واحد تعاونی مسکن، ۱۹ واحد تعاونی معدنی و ۴۲۷ واحد تعاونی کشاورزی در استان زنجان فعالیت دارند.


سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار نفر معادل یک پنجم جمعیت این استان در شرکت‌های تعاونی عضو هستند.

انصاری به تمهیدات و سیاست‌های حمایتی از بخش تعاون اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات و ارائه تخفیفات در مورادی همچون مالیات و بیمه، اولویت داشتن اجرای طررح‌های تعاونی و برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای اعضای تعاونی‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله این حمایت‌ها است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.