منابع محلی در نابلس اعلام کردند نظامیان صهیونیست با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای مردم نابلس را هدف قرار دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی در جنوب نابلس و استفاده از گاز اشک آور تا این لحظه بیش از ۴۰ نفر از جمله یک خبرنگار زخمی شدند. این تظاهرات در حمایت از اسرای فلسطینی برگزار شده است.

بعد از این تظاهرات و زخمی‌شدن مردم نابلس، نمازگزاران مسجدالاقصی هم برای حمایت از آنان در محوطه این مسجد تجمع و با مردم نابلس اعلام همبستگی کردند.

پیش از این هم هلال احمر فلسطین اعلام کرده بود که ۵۰ فلسطینی بر اثر تجاوزات نظامیان صهیونیست در ایست ‌و بازرسی حواره در جنوب نابلس دچار خفگی شدند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند که زندان‌های این رژیم خود را برای یک شب ناآرام آماده می‌کنند.

جنبش اسرای زندان‌های رژیم اشغالگر هم پیامی را خطاب به ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی صادر کرد. 

این جنبش اعلام کرد: «از کرامت و آزادی خودمان و امت عربی و اسلامی دفاع می‌کنیم. از شما می‌خواهیم تا در دفاع از آزادی خودتان و خودمان به پا خیزید؛ ما مطمئنیم که شما ما را رها نخواهید کرد.»

رسانه‌های عبری روز دوشنبه اعلام کردند که ۶ فلسطینی موفق شدند با کندن تونل از زندان جلبوع واقع در شمال اراضی اشغالی فرار کنند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابعی در پلیس این رژیم اعلام کردند که اُسرای فراری شامل ۵ عضو جنبش جهاد اسلامی و یک عضو جنبش فتح هستند. جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت این عملیات فرار را رویدادی تاریخی و قهرمانانه خواندند که ضربه سختی به اشغالگران وارد کرد.

گفته می‌شود که اُسرای فلسطینی تونلی در زندان جلبوع حفر کرده بودند و ساعت ۴ بامداد از این زندان صهیونیستی فرار کردند.

در پی این رسوایی امنیتی برای رژیم صهیونیستی این رژیم به افزایش فشار‌ها بر سایر اسیران فلسطینی در زندان‌های این رژیم روی آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار