جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با حضور رئیس جمهور آغاز شد و در این جلسه مسائل مختلفی در حوزه های مختلف مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جلسه شورای اداری خراسان جنوبی، دقایقی پیش با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور در استانداری خراسان جنوبی آغاز شد.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در این جلسه ضمن تشکر از رئیس جمهور به دلیل انتخاب خراسان جنوبی به عنوان سومین مقصد سفر استانی خود گفت: مردم خراسان جنوبی در انتخابات خرداد ماه امسال، ۸۶ درصد آرای خود را به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ارائه کردند.

او افزود: مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری امسال، ۷۴.۳۸ درصد بوده است.

بهره برداری از ۹ پروژه صنعتی و معدنی در دهه فجر

جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در استان محصولات معدنی متفاوتی از جمله تایر، شمش منیزیم، کنسانتره مس، کاشی و سرامیک و چندین ماده معدنی دیگر را داریم.

او افزود: از سال ۹۵ و پس از تصویب قانون رفع موانع تولید ۷۶۰  جلسه با بیش از ۸ هزار مصوبه در استان برگزار شده است.

جرجانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ پروژه مهم در حوزه صنعت و معدن استان داریم که پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند اظهار کرد: ۹ پروژه که بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند، تا دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در خصوص واحد‌های صنفی استان عنوان کرد: ۳۴ هزار واحد صنفی در استان داریم که ۲۲ هزار نفر موفق به دریافت پروانه شده اند.

او ادامه داد: ۳۰ درصد صادرات کشور به افغانستان از طریق خراسان جنوبی انجام می‌شود.

ایمان و تدین، عامل پیدایش و استمرار نظام اسلامی

حجت الاسلام نصیرایی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: عامل پیدایش و استمرار نظام اسلامی و دسترسی به آرمان‌های انقلاب، تدین و ایمان مردم است.

او افزود: فرهنگ و اعتقادات از حوزه‌هایی است که در سال‌های اخیر به آن‌ها کم توجهی شده است که نیازمند رویکرد‌های جدید و عمیق است.

حجت الاسلام نصیرایی عنوان کرد: شرط تحقق آرمان‌های انقلاب، فرهنگ و ایمان و تدین و آرایش جدید و متناسب این حوزه با گام دوم انقلاب است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با اشاره به این که برخی از ساختار‌های کشور غلط است ادامه داد: نظام پولی و بانکی و نظام مالیاتی کشور دچار مشکل است.

او بیان کرد: طبیعی است که بانکی که برای سرمایه سرمایه داران و بر اساس آموزه‌های اومانیستی و لیبرالی ایجاد شده است، نمی‌تواند آرمان‌های اسلامی را محقق کند.

اخذ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه‌آهن بیرجند - یونسی

داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه راه آهن طبس زیر بار عبور است گفت: یکی از ابر پروژ‌های فعال در استان پروژه چابهار-زاهدان-بیرجند به سمت یونسی است.

او افزود: در مصوبه هیئت امنای صندوق توسعه ملی به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اخذ شده است.

داعی با اشاره به اینکه قرارداد بین وزارت راه و شهرسازی و ۶ شرکت راهسازی مبادله شده است اظهار کرد: گام آخر این امر در حال انجام است و همچنین درخواست‌های این امر اعلام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۲۲ درصد باند‌های دوم جاده‌های استان طی یک سال به بهره برد اری رسیده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.