مدیر کل راه‌آهن اصفهان گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تب‌سنجی و استفاده از اپلیکیشن ماسک برای ورود مسافران به قطار الزامی است.

سید رضا سادات حسینی مدیر کل راه‌آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: راه‌آهن اصفهان با توجه به شرایط موجود جهانی قبل از اینکه ویروس کرونا وارد کشور شود با تمهیدات مدیران این شرکت نسبت به آموزش پیشگیری از بیماری کرونا پرسنل خود را آموزش داد.

او افزود: با رعایت ضوابط اجرایی کلیه محیط‌های قطار و سالن‌های انتظار طبق ضوابط اجرایی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی طبق موازین رصد می‌شود.

مدیر کل راه‌آهن اصفهان ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا برای مدتی حمل و نقل ریلی هم تعطیل شد، اما بعد از اینکه اجازه تردد و نقل و انتقال مسافر با مجوز ستاد کرونا امکان‌پذیر شد بعضی از موارد مورد توجه ویژه قرار گرفت.

سادات‌حسینی اضافه کرد: با توجه به حساسیت انتقال ویروس از طریق سطح، کوپه ۴ نفره به دو نفره تبدیل و ضد عفونی محیط در سه بخش انجام می‌شد.

او اظهار کرد: با جهش ویروس این حساسیت کمتر شد و بعد از آن گندزدایی به یک مرحله در روز کاهش پیدا کرد و در حال حاضر سالن انتظار مسافران هفته‌ای ۲ بار ضدعفونی می‌شود.

مدیر کل راه‌آهن اصفهان تصریح کرد: برای جلوگیری از سرایت ویروس در داخل واگن‌ها و کوپه‌ها رصد‌های بهداشتی در ۳ مرحله انجام می‌شود. ابتدا مسافر تب‌سنجی شده و در صورت نداشتن مشکل اجازه ورود به قطار داده می‌شود، مرحله اول هنگامی است که مسافر وارد قطار شده که قبل از آن کلیه کوپه‌ها ضدعفونی شده و پلمب می‌گردد و خود مسافر هنگام ورود پلمب را باز می‌کند.

سادات‌حسینی افزود: مرحله دوم ضدعفونی تمامی راهروها، رستوران و سرویس بهداشتی است که از زمان حرکت تا مقصد ۱ ساعت یکبار توسط محلول شست‌و‌شو استریل می‌شود و مرحله پایانی هنگام تخلیه مسافر است که مجددا ضدعفونی شده و قطار برای تجهیز و مسافرگیری جدید آماده می‌شود.
انتهای‌پیام/ی

برچسب ها: راه آهن ، ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.