دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: جایگاه خوزستان در پایش ملی بهبود محیط کسب و کار نگران کننده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا عموری، دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: نتیجه پایش ملی بهبود محیط کسب و کار استان خوزستان در مقایسه با شاخص‌های ملی طی سال‌های ۹۵ تا ۹۹ نشان می‌دهد که در جایگاه نگران کننده و نامناسبی قرار داریم.

او با بیان اینکه آخرین بررسی شاخص‌های مربوط به بهبود محیط کسب و کار مربوط به بهار امسال است، افزود: تغییرات ایجاد شده در بررسی مولفه‌ها نشان دهنده وضعیت نامناسب فعالیت‌های اقتصادی این استان است.

عموری تصریح کرد: نتیجه این بررسی‌ها از طریق پرسشنامه‌هایی که در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار می‌گیرد احصا می‌شود و غیرقابل پیش بینی بودن و تغییر در قیمت مواد اولیه و محصولات به عنوان مهمترین مولفه در ایجاد چالش برای فعالان اقتصادی خوزستان محسوب می‌شود.

دبیر شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان تصریح کرد: بی ثباتی قوانین، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار‌ها همچنین دشواری تامین منابع مالی از بانک‌ها به عنوان ۲ مولفه مخل در بهبود فضای کسب و کار استان خوزستان شناخته شده اند.

این مقام مسئول گفت: همواره موضوع بیکاری به عنوان دغدغه مسئولان استانی و ملی بیان می‌شود و باید توجه داشت که بهبود محیط کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی می‌تواند مسیر مورد نظر برای کاهش نرخ بیکاری در خوزستان را تسهیل کند.

امیر حسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز بیان داشت: قیمت مرغ کشتار روز در این استان در ۶ ماه گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است، دلایل مختلفی در چند ماه اخیر باعث افزایش چشمگیر قیمت مرغ در خوزستان شده است که از جمله می‌توان به افزایش قیمت جوجه یکروزه و نهاده‌ها اشاره کرد.

او با بیان اینکه با توجه به نیاز روزانه خوزستان روزانه باید ۴۰۰ تن مرغ کشتار روز در این استان تولید شود، اما در حال حاضر روزانه فقط ۲۰۰ تن تولید می‌شود، تصریح کرد: در بسیاری از کالا‌ها در استان دچار افزایش قیمت بوده ایم، شیر ۵۰ درصد، حبوبات ۳۹ درصد و روغن نیز تا ۴۹ درصد افزایش قیمت داشته اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.