رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تعداد ورودی‌های بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: حدود ۷۰ درصد ابتلا به کرونا در این استان بیشتر از میانگین کشوری است.

هاشمی افزود: اگر موارد ابتلا در این استان نسبت به میانگین کشوری نسبت به جمعیت مقایسه شود موارد مثبت مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌ها پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بوده این در حالی است که این تعداد در خراسان شمالی حدود ۹۰ هزار نفر است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: تاکنون در کشور شش درصد جمعیت و در این استان ۱۰ درصد جمعیت به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: بنابراین زمانیکه موارد ابتلا به کرونا افزایش می‌یابد، موارد بستری بیماران نیز افزایش می‌یابد.

هاشمیبا اشاره  به اینکه متوسط کشوری مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در پنج ماه اخیر ۷.۸ درصد و در استان ۵.۶ درصد است،گفت: متوسط مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان کمتر از میانگین کشوری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بیان کرد: متوسط مرگ و میر کرونایی کشوری در ۱۸ ماه گذشته ۱۱ و در این استان ۷.۷۴ درصد بوده است.

هاشمی تاکید کرد: از بیماران درخواست می‌شود به محض مشاهده خطر همچون تنگی نفس‌های مداوم، سرفه‌هایی که قطع نمی‌شوند و تب‌های مقاوم به درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.