معاون آموزش ابتدایی و مسئول ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گلستان گفت: بیش از ۸۵ درصد دانش آموزان گلستانی ثبت نام شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیده هما عقیلی معاون آموزش ابتدایی و مسئول ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گلستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده بیش از ۸۵ درصد دانش‌آموزان این استان برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند و نام نویسی بقیه دانش آموزان نیز در حال انجام است.

او برای آغاز سال تحصیلی به شکل حضوری و یا تلفیقی از حضوری و غیر حضوری اشاره کرد و گفت: برای همه گزینه‌ها آمادگی کامل وجود دارد و مدیران مدارس باید شرایط لازم را برای حضور دانش‌آموزان یا تحصیل آن‌ها به شکل غیرحضوری و یا تلفیقی فراهم کنند.

عقیلی گفت: بحران شیوع کرونا موجب ترک تحصیل هزار و ۲۰۰ دانش آموز شد که با پیگیری‌های انجام شده از این تعداد ۶۰۰ نفر جذب مدارس شدند و تلاش برای جذب بقیه این دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

عقیلی با اشاره به اهمیت ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی، افزود: خانواده‌ها با توجه به اهمیت دوره پیش دبستانی و تاثیر این دوره بر کاهش ترک تحصیل، تکرار پایه در دوره ابتدایی و جلوگیری از افت تحصیلی شدید در پایه‌های بالاتر به ویژه در مناطق دو زبانه استان نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

گلستان ۲ هزار و ۶۱۷ مدرسه با ۱۵ هزار و ۶۵۹ کلاس درس دارد که برای سال تحصیلی آینده در این مدارس ۳۹۶ هزار و ۲۳۱ دانش آموز مشغول علم آموزی می‌شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.