دانشگاه سمنان برای سومین سال متوالی در رتبه‌بندی بین‌المللی مؤسسه تایمز در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیف الله سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: در رتبه‌بندی ۲۰۲۲ موسسه تایمز نام دانشگاه سمنان در رتبه ۱۰۰۱ تا ۱۲۰۰ قرارگرفته که نسبت به سال قبل جایگاه بهتری است.

وی افزود: در سال ۲۰۲۲  نام ۵۸ دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در جمع ۱۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۹۹ کشور قرار دارد و دانشگاه‌ها در این رتبه‌بندی با ۱۳ شاخص سنجیده می شوند.

به گفته وی ، این شاخص ها در قالب پنج معیار کلی آموزش ، پژوهش، استنادات ، وجهه بین‌المللی و ارتباط با صنعت مورد سنجش قرار گرفتند.

پایگاه رتبه‌­بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام­‌های رتبه­‌بندی بین‌­المللی دانشگاه‌­هاست که نخستین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیواس تحت عنوان رتبه‌­بندی تایمز- کیواس و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همکاری مؤسسه تامسون رویترز منتشر شد.

دانشگاه سمنان ۱۴ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد و سه نفر از استادان این دانشجو جزو یک درصد دانشمندان پراستناد جهان محسوب می‌شوند.

جایگاه این دانشگاه در سال‌های اخیر در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی شانگهای، لایدن و تایمز به صورت قابل توجهی ارتقا یافته است.

انتهای پیام / گ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار