مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از واکسینه شدن ۹۳ درصد از دام‌های سبک استان در برابر بیماری طاعون خبر داد.

اصغرزاده مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای سال تاکنون یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۳۱۸ رأس دام سبک در برابر بیماری طاعون در استان واکسینه شده اند.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام‌های سبک در برابر بیماری طاعون از ابتدای سال در حال انجام است افزود: تاکنون ۹۳ درصد از دام‌های سبک  استان در برابر بیماری طاعون واکسینه شده اند و روند واکسیناسیون تا پایان سال ادامه دارد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه واکسیناسیون دام‌های سبک در برابر طاعون همزمان با واکسیناسیون آبله، تب برفکی، بروسلوز و هاری در حال انجام است بیان کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۳۸ رأس دام سبک در برابر بیماری طاعون واکسینه شوند که در این صورت واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی را در استان خواهیم داشت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه واکسیناسیون به صورت رایگان انجام می‌شود عنوان کرد: تقاضا می‌شود که دامداران همکاری لازم را با مأمورین دامپزشکی در این زمینه داشته باشند.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون تنها با هدف پیشگیری از بیماری‌ها انجام می‌شود تصریح کرد: به طور متوسط در هر شهرستان دو اکیپ دامپزشکی کار واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

اصغرزاده گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی با قدرت واگیر و انتشار سریع است که عمدتا نشخوارکنندگان کوچک (گوسفند و بز) را مبتلا می‌کند و با شروع ناگهانی تب، دپرسیون، ریزش ترشحات چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه در دام بروز می‌کند.

انتهای پیام/ ر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.