روایت کماندویی که اسامه بن لادن را کشت/ یک زن موقعیت سرکرده القاعده را لو داد

با گذشت ۱۰ سال از مرگ اسامه بن لادن، مردی که او را با شلیک گلوله کُشت در مورد چگونگی این عملیات توضیح داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، اسامه بن لادن، سرکرده سابق القاعده افغانستان در ماه مه سال ۲۰۱۱ در ماموریت نیرو‌های ویژه آمریکا در پاکستان کشته شد. با گذشت ده سال مردی که بن لادن با شلیک وی کشته شد در مورد چگونگی این عملیات توضیح می‌دهد.

اول مه سال ۲۰۱۱ ساعت ۲۲ و سی دقیقه دو بالگرد کماندو‌های آمریکایی پایگاه نظامی آمریکا در جلال آباد افغانستان را ترک کردند. مقصد آنان ابوت آباد پاکستان بود. یازده هزار کیلومتر آن طرف‌تر در واشنگتن، باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا، جو بایدن، سیا و تیم حاضر در کاخ سفید همه عملیات را به صورت مستقیم دنبال می‌کردند.

رابرت اونیل کماندویی که به بن لادن شلیک کرده است گفت: «ما بدون عجله پیش می‌رفتیم. آنچه می‌خواهم برایتان بگویم کاملا واقعی است. زنی که محل حضور بن لادن را مشخص کرد یکی از زنان سیا بود. ما از پیش خبر داشتیم که در نخستین راه پله به خالد بن لادن، پسر اسامه بن لادن بر می‌خوریم. وی ۲۰ یا ۲۱ ساله بود. او مسلح بود و ما او را کشتیم.

آمریکایی‌ها به طبقه سوم رسیدند. اونیل گفت: من به سمت راست چرخیدم و در آنجا اسامه به لادن در فاصله یک متری من بود. دست او بر روی شانه زنش امل بود و او را به سمت من هل داد. به خودم گفتم حتما جلیقه انتحاری دارد. من بن لادن را زود شناختم. وی نسبت به آنچه من فکر می‌کردم جثه بزرگتری داشت. ریش هایش خاکستری بود، اما مطمئنا خودش بود.

اونیل ادامه داد: اسامه خودش را تسلیم نکرد و قصد داشت خودش را منفجر کند. من دو مرتبه به سرش شلیک کردم. او به روی زمین افتاد و من برای اطمینان سومین تیر را هم شلیک کردم. درست بعد از اینکه به زمین افتادم به خودم گفتم این بهترین یا بدترین کاری بود که تا کنون انجام دادم، زیرا نمی‌دانستم بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد.

کماندو جسد را شناسایی کرد و از طریق بیسیم کلمه «جرونیمو» را گفت که اسم رمز برای اعلام کشته شدن اسامه بن لادن بود.
اونیل در انتها گفت: من در آنجا یک پسربچه دو ساله را دیدم که پسر دیگر بن لادن بود. در آن زمان احساسات انسانی بار دیگر بازگشت. زیرا به عنوان پدر من هیچ ارتباطی میان این پسر بچه با همه ماجرا نمی‌دیدم. من پسر بچه را روی تخت در کنار مادرش قرار دادم.

کماندو‌های آمریکایی جسد تحت تعقیب‌ترین تروریست جهان را با خود بردند. پس از شناسایی دوباره، جسدش از روی یک ناو به دریای عربی انداخته شد.

باراک اوباما در همان نیمه شب اعلام کرد عدالت اجرا شد. مهمترین ماموریت وی انجام شد.

رابرت اونیل هم یک سال بعد از ارتش بازنشسته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
دروغ میگن والا تا حالا جسدش رو صفحه اول نیویورک تایمز با توضیح و تفصیلات میزدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
تاریخ مصرف بن لادن برای آمریکا همونقدر بود و سرنوشتی جز خوراک کوسه های دریای عرب هم نداشت بدبخت به ملتی که به اجنبی تکیه کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
دقیقا
آخرین اخبار