آغاز برداشت لوبیا در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۳ هزار تن محصول لوبیا تولید و روانه بازار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  ذبیح الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شیراز با اعلام خبر شروع برداشت لوبیا از مزارع این شهرستان، گفت: کاشت لوبیای چیتی و قرمز همه ساله در شهرستان در فروردین ماه آغاز می‌شود و برداشت از اواسط شهریورماه شروع و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

او تصریح کرد: در سال زراعی جاری حدود ۹۱۱ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت گیاه لوبیا اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود حدود ۳ هزار تن محصول لوبیا تولید و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با بیان اینکه کشت لوبیا نقش مهمی در تامین پروتئین گیاهی، اصلاح و تثبیت ازت خاک دارد، ابراز کرد: ایجاد مزارع الگویی و تحقیقاتی، طرح‌های مقایسه‌ای ارقام و آموزش‌های ترویجی با محوریت روش‌های به زراعی، به نژادی و تناوب‌های کشتی از جمله مواردیست که توسط کارشناسان این مدیریت در راستای توسعه کشت حبوبات در حال پیگیری است.

سیروسی در ادامه گفت: کشت این گیاه در شهرستان به صورت کاملا مکانیزه و با دستگاه‌های خطی کار و آبیاری این اراضی با استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین انجام شده است.

او در در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش کارشناسان و اصلاح الگوی کشت، نظارت به مراحل کاشت، داشت و برداشت، افزایش کیفی و کمی محصولات به خصوص در تناوب با غلات، را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار