مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: ۷ موزه که شامل ۶ موزه در شهر اردبیل و یک موزه باستان‌شناسی در مشگین شهر است به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در استان در حوزه میراث‌فرهنگی هدفگذاری و برای تحقق آن اقدامات گسترده‌ای انجام شده است، تبدیل اردبیل به استان موزه‌ها بوده و در حال حاضر شاهد عملیاتی شدن این هدف در اردبیل هستیم.

او با اشاره به راه‌اندازی و الحاق موزه‌های مختلف در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی بیان کرد: از جمله این موزه‌ها، موزه سنگ، اسناد، سکه و قطعات سفال بوده است که تکمیل شده و آماده افتتاح هستند.

فلاحی افزود: از دیگر موزه‌های آماده افتتاح، موزه عکس‌های قدیمی و سفال‌های مکشوفه در اردبیل است که با بهره‌برداری از آنها تعداد موزه‌های استان افزایش یافته و شعار اردبیل استان موزه‌ها تحقق می‌یابد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: در مجموع برای این موزه‌های بیش از هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که در هفته گردشگری شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود.

فلاحی از تکمیل موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر خبر داد و گفت: برای این پروژه نیز که در یک هزار و 650 مترمربع  اجرا شده 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و از جمله طرح‌های آماده افتتاح است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.