معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد:

دپوی سیب صنعتی در حاشیه جاده‌های مهاباد ممنوع است

سعیدیان گفت: با کسانی که اقدام به دپوی سیب صنعتی در حاشیه جاده‌ها کنند، برخورد قانونی صورت می گیرد.

رسول سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: امسال برای جلوگیری از انباشت غیربهداشتی سیب صنعتی در حاشیه جاده‌ها، سه مرکز برای جمع‌آوری و خرید سیب زیردرختی از کشاورزان این شهرستان تعیین شده و با کسانی که به صورت غیرقانونی در حاشیه جاده‌ها اقدام به دپوی سیب کنند،  برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه صاحبان کارخانجات صنایع تبدیلی نیز باید اقدام به خریداری سیب زیردرختی از مراکز بهداشتی جمع آوری یا به صورت مستقیم از کشاورزان کنند، افزود: باید تلاش شود نقش واسطه‌ها و دلالان از این بخش حذف شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال قیمت خرید توافقی سیب صنعتی ۱۵۰۰ تومان تعیین شده، اضافه کرد: به طور معمول سالیانه حدود ۳۰ هزار تن سیب صنعتی از باغداران خریداری می‌شود.

سعیدیان تعامل باغداران و کارخانه‌داران را عاملی بر ادامه روند مطلوب تولید سیب در شهرستان دانست و یادآور شد: این تعامل باید دوطرفه باشد تا از مشکلات آتی همانند کاهش سطح باغ‌ها و تعطیلی کارخانجات جلوگیری شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد از باغداران خواست برای حفظ کیفیت سیب تولید شده خود، آن را به اماکن دارای مجوز نگهداری اصولی این محصول تحویل دهند و از فروش آن به دلالان کنار جاده‌ای خودداری کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.