اشتباه پرستار حین انجام تست کرونا از طریق بینی یک مرد اهل چک را به دردسری بزرگ انداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در یک مورد پزشکی تکان دهنده، انجام تست کرونا بر روی مردی جوان فاجعه آفرید. این اتفاق زمانی رخ داد که قربانی ۴۰ ساله اهل جمهوری چک پس از انجام تست کرونا دچار نشت مایع مغزی نخاعی از طریق بینی شد. این مرد که هویتش اعلام نشده پس از قرار گرفتن در معرض یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ اقدام به انجام تست کرونا کرده بود.

اگرچه آزمایش وی منفی اعلام شد، اما او از سوراخ بینی راست خود دچار آبریزش شد. این بیمار در ابتدا با خیال اینکه احتمالا آبریزش بینی او بخاطر آلرژی باشد علائم را نادیده گرفت. اما با ادامه دار شدن آبریزش بینی تصمیم گرفت با پزشک مشورت کند. پزشکان پس از بررسی متوجه ترشح واضح مخاط از طریق بینی شدند و بلافاصله آزمایش سی تی اسکن روی بیمار انجام شد.

پس از اسکن مشخص شد این مرد دچار آسیب دیدگی استخوان پریزیونی شده که بینی و مغز را از یکدیگر جدا می‌کند. در این بررسی نشت CSK تشخیص داده شد که مایع شفاف مغز و نخاع از طریق بینی خارج می‌شود.


بیشتر بخوانید


پزشکان برای این مرد آنتی بیوتیک تجویز کردند و او سه هفته بعد بهبود یافت. البته این بیمار حس بویایی سوراخ بینی سمت راست خود را از دست داده است.

 تست کرونا

گفتنی است که نشت‌های CSF عمدتا خطرناک هستند، زیرا می‌توانند مننژیت و عفونت‌های غشا‌های اطراف مغز و نخاع را ایجاد کنند. افراد مبتلا به نشت CSF اغلب دچار مشکلات جدی می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تست کرونا ، مایع مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
من بلافاصله بعد از تست بینیم خیلی خونریزی کرد خیلی نگران شدم یک در ملیون هم اگر احتمالش باشه به مغز اسیب برسه باید ممنوعش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
پرستاره رفته از مخاط مغز تست گرفته نه بینی.باید اون لولههای تست کرونا را مقداری کوتاه تر کنن که پرستاران نتونن اونا رو داخل مغز بیماران بکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
یا ابوالفضل من اگه بمیرم نمیرم تست کرونا بدم قلبم کنده شدازین خبر
Iran (Islamic Republic of)
حسن حلفی
۲۰:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
خواستم برم تست بگیرم چون حالم خیلی بده فکر کنم کرونا گرفتم اما با این خبری که متشر کردین از تست کرونا منصرف شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
یا خداااااااااااااا
دیگه اعصاب نمونده برام