یک نماینده زن و مسلمان پارلمان انگلیس از تجربه‌های آزار دهنده خود در مواجهه با نژادپرستی و اسلام‌هراسی در این کشور پرده برداشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل  عربی ۲۱، «زارا سلطانه» نماینده زن و مسلمان پارلمان انگلیس در جلسه امروز این پارلمان با اشک از نژادپرستی و اسلام‌هراسی در این کشور حرف زد، او در این جلسه گفت: قبل از این که انتخاب شوم از اینکه مردم مرا به عنوان یک زن مسلمان نگاه کنند، نگران بودم چراکه در طول زندگیم شاهد دردسر‌هایی بودم که شخصیت‌های مسلمان انگلیس آن را متحمل می‌شدند و می‌دانستم این کار آسان نخواهد بود، ولی حالا نظرم عوض شده و می‌بینم چیزی برای نگرانی وجود نداشت.

او در ادامه درحالی که اشک می‌ریخت افزود: برای من نامه‌های تهدیدآمیزی ارسال می‌شد در یکی از آن‌ها نوشته شده بود «سلطانه، تو و جمعیت مسلمان یک خطر واقعی برای بشریت هستید». نامه‌ی دیگری مرا به عنوان یک سرطان خطاب کرده و نوشته بود «تو مثل یک سرطانی که در همه دنیا گسترش پیدا می‌کنی به زودی از اروپا پرت می‌شوید بیرون».

زارا سلطانه اضافه کرد: من یاد گرفتم به عنوان یک زن مسلمان باید با صدای بلند صحبت کنم و از حزب چپ هستم و آماج نژادپرستی و نفرت قرار گرفتم درحالی که من در این کشور بدنیا آمدم، ولی باید به گونه‌ای رفتار می‌کردم که گویی با این کشور کاری ندارم.

این نماینده پارلمان انگلیس اعلام کرد درحالی که مخالف جنگ‌های بی‌پایان است با توجه به تحولات اخیر افغانستان او را حامی طالبان خطاب کرده و می‌گویند به پاکستان بازگردد.

زارا سلطانه با انتقاد از سیاست‌های اشتباه تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس و جرج دبیلو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت: جنگ‌های طولانی و سیاست‌های بلر و بوش به جهان طوری القا کرد که هر مسلمانی در هر کجای دنیا زندگی می‌کند یک تهدید بالقوه است که نیاز دارد کنترل و سرکوب شود.

او در آخر نیز افشا کرد نژادپرستی و اسلام‌هراسی در انگلیس از هر زمان دیگری بدتر شده است و شهروندان افراطی انگلیس نه تنها مسلمانان بلکه سیاه‌پوستان را نیز مورد خشم قرار می‎دهد.

پیش از این نیز افسر زن مسلمان کانادایی از نژادپرستی سیستماتیک در این کشور خبر داده و اعلام کرده بود این اقدامات افراطی او را از کار برکنار کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار