شنبه‌زاده از تبدیل شدن قلعه کنجانچم واقع در شهرستان مهران به مجتمع اقامتی پذیرایی سنتی بین‌راهی خبر داد.

به‌ گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ، گفت: با توجه به پایان روند فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای احیاء و بهره‌برداری از بنای تاریخی قلعه کنجانچم شهرستان مهران ، بزودی و طی آئینی و در قالب قرارداد منعقده بنا برای سیر مراحل فوق به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: مزایده عمومی این طرح از طریق صندوق احیاء و بهره‌برداری از آثار تاریخی وزارت میراث‌ فرهنگی کشور برگزار گردید که خوشبختانه سرمایه‌گذار بومی استان برنده مزایده شد.

شنبه‌زاده مطرح کرد: امیدواریم بزودی و با طرح مصوب سرمایه‌گذار و نظارت کارشناسان فنی معاونت میراث‌ فرهنگی و گروه سرمایه‌گذاری اداره‌ کل شاهد ایجاد مجتمع بین‌راهی سنتی در مسیر عتبات عالیات و اربعین حسینی و نیز گردشگران باشیم که واقعا از نیاز‌های مهم و ضروری در مسیر منتهی به مرز بین المللی مهران است.

او اظهار کرد: قلعه کنجانچم در ۱۵ کیلومتری شمال شهر مهران است که در ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۷ با شماره ثبت ۲۷۴۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.