مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری فارس پیرامون تجربه اجرای نمایش میدانی اشک آسمان در فیروزآباد، گفت: این تجربه در نوع خود در شهرستان‌های استان بی نظیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اصغر گروسی مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری فارس اظهار داشت: قریب ده هزار تماشاچی در کمتر از یک هفته از این نمایش دیدن کردند که نه تنها در استان بلکه در کشور نیز آماری قابل تامل است

او افزود: قطعا نام مبارک حضرت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین علیه السلام نام بلندی است که دل‌ها را به سوی خویش جلب می‌کند و گرچه در فضای کرونا بسیاری از برنامه‌ها و مناسبت‌ها کمرنگ شد، اما حضور حداکثری مردم در چنین رویدادی موید این سخن امام خمینی «ره» بود که «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: بایستی این همه شور و شوق برای تماشای یک نمایش را پاس داشت. ده هزار تماشاگر در فضای رخوت و رکود کرونایی و در شهری با ۶۵ هزار نفر جمعیت برای تئاتر میدانی از این دست یک اتفاق است که می‌توان بر مبنای ان برنامه ریزی جدی داشت.

او با اشاره به ماهیت مردمی گروه اجرا کننده نمایش بیان داشت: گروه اشک آسمان امسال برای ششمین سال متوالی سراغ هنر نمایش میدانی امده بود، اما تفاوت مهم اجرای امسال تلاش برای ارتقای سطح کیفی کار بود که این امر با حضور مستقیم مشاور فنی و کیفی از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در کار حاصل شد.

گروسی در تبیین چگونگی مشارکت افزود: شاید تصور شود مساله مشاوره تنها راهنمایی‌های معمول بوده حال انکه شخصا به عنوان مشاور کار از زمان نگارش ایتم‌های نمایشی تا تدارک لباس و کارگردانی کار و اجرا قدم قدم به عنوان عضوی از این خانواده خالص و بی ریای هنری کنار کار زیست کردم

او تصریح کرد: در یک ماه گذشته در رفت و امد به شهرستان بودم و در دو مقطع یک هفته و دو هفته‌ای در شهرستان اقامت گزیدم تا کار به شیوه‌ای شایسته شان معنوی کار و در خور نگاه ارجمند مردم فرهنگ دوست فیروزاباد به روی صحنه برود.

مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: سرپرستی این گروه بر عهده حجت الاسلام والمسلمین شریفی است که با حضور و همراهی جمعی از طلاب نخبه حوزه علمیه شهرستان فیروزآباد و حضور مردمی بیش از ۱۵۰ نفر از جوانان و نوجوانان علاقه‌مند برای ششمین سال متوالی است که این کار ارجمند را به سامان می‌رساند.

او افزود: این حرکت فرهنگی و هنری ماهیت مردمی دارد و گرچه از کمک و همراهی برخی دستگاه‌ها و شرکت‌ها بهره‌مند است، اما تکیه اصلی ان بر مردم است و بازخورد ده هزار نفری کار نیز موید همین امر است.

گروسی تصریح کرد: نمایش اشک اسمان بر اساس زندگی حضرات ائمه اطهار و پیامبران گرانقدر الهی صلوات الله علیهم اجمعین و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و مدافع سلامت و ره یافتگان به وصال ملکوتی حضرت، ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شکل گرفته و خط اصلی داستان واقعه کربلا و عاشورا به عنوان حقیقت زنده همه تاریخ است.

او در پایان اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در مقابل حرکت خالص و بی ریا و مردمی این گروه تلاش کرد گامی هرچند کوچک بردارد و امیدواریم با گسترش این امر در بقیه شهرستان‌ها ما نیز بتوانیم به سهم خویش گامی کوچک در این راه بزرگ برداریم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار