مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر گفت:به‌زودی شاهد رونق بازار شمسه خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  به نقل از  شهرداری قم، علیرضا خاکی،مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با اشاره به اهمیت بازار شمسه در رونق اقتصادی هسته مرکزی شهر اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر، ساماندهی شرایط بازار شمسه و فراهم کردن شرایط رونق اقتصادی این پروژه است.

او ادامه داد: توسعه و رونق بازار شمسه به‌عنوان قطب تجاری هسته مرکزی شهر در دستور کار قرار دارد و به‌زودی شاهد رونق این بازار خواهیم بود.

خاکی  اقدامات انجام‌شده در این بازار را موردتوجه قرارداد و گفت: یکی از چالش‌های سازمان در بازار شمسه، ناکارآمدی پیمانکار و لزوم خلعان از مدیریت بازار بود که به‌عنوان گام نخست پیگیری و انجام شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر اضافه کرد: بعد از خروج پیمانکار برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل مشکلات کالبدی و اخذ مجوز‌ها و هماهنگی‌های لازم با سازمان توسعه عمران، معاونت ترافیک و شهرداری منطقه ۷ انجام و کار آغاز شد.

او افزود: در ادامه  اتصال برق بازار شمسه به موتورخانه الغدیر در دستور کار قرار گرفت و توانستیم یکی از مشکلات مهم بازار را برطرف کرده و احداث ۴۰ باب مغازه با گردش مالی ۲۰ میلیارد تومان در این مجتمع در دستور کار قرار گرفت.

خاکی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های لازم مانند آب و اتصال برق بازار بیان کرد: بعد از اتمام تأمین زیرساخت‌های اولیه بازار شمسه، برنامه‌ریزی برای رونق بازار و همچنین تهیه خط‌مشی هیئت‌مدیره جدید در جریان است و مشکلات به‌مرور شناسایی و رفع می‌شود.

او در پایان با تأکید دوباره بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار شهری گفت: شهر قم باوجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی است که باید شناسایی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار