رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به شگرد جدید مجرمان سایبری ازطریق تبلیغ و فروش سیم‌کارت شاد گفت: این مجرمان از طریق فضای مجازی، ارسال پیامک و حتی برقراری تماس کلاهبرداری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: به‌تازگی گزارش‌های متعددی در زمینه تماس‌های تلفنی تبلیغاتی و بازاریابی مرتبط با این موضوع داشته است که نشان‌دهنده افزایش فعالیت کلاهبرداران در حوزه فروش سیم‌کارت است.

وی ادامه داد: این مجرمان با ادعای اینکه سیم‌کارت‌های شاد با خدمات ویژه دانش آموزی را در اختیار دارند، حتی گاه تا چند برابر قیمت واقعی سیم‌کارت از کاربر پول دریافت می‌کنند و در پایان شماره‌ای متفرقه و عادی را به مشتریان تحویل می‌دهند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: مهم‌ترین محل تبلیغات این افراد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که ضرورت دارد کاربران به این موضوع دقت کنند و در صورت نیاز به خرید سیم‌کارت حتماً از نمایندگی‌های مجاز اپراتور‌های مخابراتی خرید کنند تا مورد سوء‌استفاده قرار نگیرند.

سرهنگ مرتضوی گفت: کلاهبرداران برای بالابردن احتمال فروش سیم‌کارت خود با تبلیغات اغوا کننده، از جمله اینکه سیم‌کارت دارای ویژگی‌هایی همچون اینترنت رایگان و بسته‌های مکالمه است، کاربران را به خرید تشویق می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: سیم کارتی تحت عنوان شاد وجود ندارد و شهروندان به هیچ‌عنوان فریب این تبلیغات را نخورند، همچنین اپراتور‌ها سیم کارتی تحت عنوان سیم کارت کودک دارند که برای دریافت آن هزینه مازادی نباید دریافت کنند و شهروندان جهت خرید صرفاً به سایت رسمی اپراتور‌ها یا دفاتر مجاز آن‌ها بصورت حضوری مراجعه کنند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار