نمایشگاه گنج مقدس در رشت برگزار می‌شود

نمایشگاه رزمی - فرهنگی گنج مقدس با مشارکت نهاد‌های نظامی، انتظامی و فرهنگی استان در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان گفت: ۳۱ شهریور لغایت هفت مهر هر سال مصادف با هفته دفاع مقدس است و همه ساله در این ایام با حضور سازمان‌ها و نهاد‌ها و دستگاه‌های لشکری و کشوری برنامه‌های فرهنگی متعددی در استان‌ها برگزار می‌شود.

او افزود: محور برنامه‌های گرامیداشت سالگرد هفته دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰ شعار "ما مقتدریم" است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان اظهار داشت: پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، شهیدان، جانبازان، آزادگان، صلابت و فخرآفرینی و سربازان و معنویت، زنان، خانواده و سلامت، ولایتمداری، جوانان، علم و دانش پژوهی، دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف از جمله عناوین روز‌های هفته دفاع مقدس امسال است.

سرهنگ مصطفی پور ادامه داد: وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و استکبارستیزی، نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر و پیشمرگان کرد مسلمان و فرماندهان، عزتمداران، حماسه آفرینان از دیگر عناوین روز‌های هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۰ است.

او همچنین از برگزاری آیین سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت با حضور رئیس جمهور همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: سهمیه استان از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس ۲۰ هزار نفر است که به صورت نمادین از ۴۰ نفر در مرکز استان تجلیل خواهیم کرد.

مصطفی پور به برگزاری نمایشگاه بزرگ رزمی - فرهنگی با عنوان گنج مقدس اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه با مشارکت همه نهاد‌های نظامی، انتظامی و فرهنگی استان در لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان همراه با استقرار ادوات و تجهیزات جنگی برگزار و هر شب به مدت یک ساعت از شبکه باران در محل نمایشگاه پخش می‌شود.

او غبارروبی و عطرافشانی گلزار‌های شهدا، مسابقات فرهنگی و ورزشی، بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس، رژه خودرویی یگان‌های نظامی و انتظامی و ... را از دیگر برنامه‌های ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه اجرای سرود و تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی رشت با موضوع دفاع مقدس از برنامه‌های شاخص است، تصریح کرد: همچنین خاطره گویی و روایتگری ایثارگران در صدا و سیما و تجلیل از مدافعان سلامت را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.