مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از انعقاد هزار و ۲۹۶ قرارداد یارانه دستمزد در استان خبر داد.

اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طرح یارانه دستمزد از سال ۹۸ در استان در حال اجرا است که دولت در جهت حمایت نیروی کار شغل اولی و کارفرمایان، ۳۰ درصد مبلغ دستمزد نیروی کار را تحت عنوان یارانه به مدت یک سال به کارفرمایان متقاضی واجد شرایط پرداخت می‌کند.

او افزود: تاکنون هزار و ۲۹۶ قرارداد یارانه دستمزد در خراسان جنوبی منعقد شده است.

اشرفی ادامه داد: هزار و ۷۱۹ نیروی کار در استان از این قرارداد‌ها بهره‌مند شدند که ۳۱۲ کارجو در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ جهت بهره مندی از طرح ثبت نام کرده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: از ابتدای طرح تاکنون بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان یارانه در قالب طرح یارانه دستمزد به کارفرمایان استان پرداخت شده و ۳۴۰ کارفرما و هزار و ۷۱۹ نیروی کار از مزایای طرح بهره‌مند شده اند.

او در ادامه عنوان کرد: بر اساس دستورالعمل، سقف بهره مندی هر کارگاه حداکثر تا پنج برابر میانگین لیست نیروی‌های بیمه شده نزد تأمین اجتماعی در ۱۲ ماه گذشته است و کارفرمایان می‌توانند هم زمان از همه طرح‌های تشویقی کارفرمایان ذیل برنامه‌های اشتغال زا شامل پرداخت یارانه دستمزد، معافیت بیمه ای و مشوق بیمه‌ای برای متقاضیان کار برای ثبت نام شده ها در سامانه‌های مربوطه استفاده کنند.

اشرفی بیان کرد: کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری تولید و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال به ویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار، حمایت از ارتقای تولید داخلی و بنگاه‌های بخش‌های تعاونی و خصوصی به شدت آسیب دیده از کرونا از اهداف اصلی این طرح است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: نیروی کار شغل اولی دارای مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر و با حداکثر ۳۷ سال سن می‌توانند با مراجعه به سایت pyd.mcls.gov.ir جهت ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.