طرح زباله‌سوز ساری تاکنون در بخش ابنیه ۷۰ درصد و در بخش تجهیزات، ۸۴.۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علیرضا سعیدی سرپرست معاونت حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری ساری با اشاره به روند عملیات طرح نیروگاه زباله سوز، گفت:طرح زباله‌سوز ساری تاکنون در بخش ابنیه ۷۰ درصد و در بخش تجهیزات، ۸۴.۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح نیروگاه زباله‌سوز ساری در سال ۹۱ شروع به کار کرد و به دلیل لزوم تحکیم بستر و اخذ مجوز‌های زیست محیطی، دچار وقفه طولانی مدت شد، افزود: با تنظیم الحاقیه به قرارداد اول و به روزرسانی برآورد هزینه‌ها در سال ۹۴، نسبت به انتخاب و به کار گیری پیمانکار جدید اقدام کردیم.

سعیدی با اشاره به مشکلات قراردادی پیش آمده در پارسال، گفت: با درخواست شهرداری و حمایت همه جانبه مدیران عالی استان و نیرو‌های نظارتی، علل تاخیر پروژه واکاوی، نحوه ادامه همکاری با سرمایه‌گذار شریک، تعیین تکلیف و با حضور جواد طالبی شهردار ساری، گره از تمدید قرارداد پروژه پس از گذشت هشت ماه، باز شد.

او افزود: بعلت نارضایتی کارفرما ازعملکرد پیمانکار جزء بخش سازه‌ای، با دستور شهردار، مراتب خاتمه پیمان به پیمانکار جزء ابنیه ابلاغ شد و در حال حاضر انتخاب و به کارگیری پیمانکار جدید ذیصلاح در حال پیگیری است.

سعیدی گفت: با بیان اینکه در کنار پروژه نیروگاه زباله‌سوز، پروژه‌های جانبی دیگری هم در دست اجرا داریم، گفت:احداث راه مستقل برای عبور ماشین‌آلات حمل زباله، احداث تصفیه‌خانه شیرابه، ساخت مخازن آب مورد نیاز در پروژه، پایش آنلاین آلاینده‌های زیست محیطی تحت نظارت سازمان حفاظت از محیط زیست و تامین خطوط انتقال آب شرب، شبکه‌های انتقال و پست‌های توزیع برق وتامین گاز اختصاصی برای مجموعه به صورت همزمان در حال پیگیری در بخش‌های طراحی، اخذ مجوز و تامین اعتبارات عمرانی است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار