مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: باید پوشش‌های حمایتی از نظر قانونی در جبران خدمت و پیشگیری از مخاطرات محیط بانان در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان کفایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در عیادت از اسماعیل ضرابی، محیط بان مجروح شده در آستارا در جریان آخرین اقدامات درمانی این محیط بان گیلانی قرار گرفت.

او از محیط بانان به عنوان پاسداران و حافظان همیشه بیدار منابع طبیعی و محیط زیست کشور که به صورت شبانه روزی در راه صیانت از انفال الهی تلاش می‌کنند، نام برد و گفت: این افراد همواره شایسته تقدیر هستند.

مدیرکل محیط زیست گیلان افزود: تلاش محیط بانان در صیانت از طبیعت خدادادی نباید فراموش شود و این افراد در حفظ، نگهداری و ارائه مواهب طبیعی به نسل‌های آینده نقش مهمی دارند.

کفایی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر محیط بانان در سراسر کشور بار‌ها مورد حمله قرار گرفتند، اظهار داشت: باید پوشش‌های حمایتی از نظر قانونی در جبران خدمت و پیشگیری از مخاطراتی که برای این محیط بانان صورت می‌پذیرد، در نظر گرفته شود.

او تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دادستان شهر آستارا، دستگیری متخلفان فراری به صورت ویژه در دستور کار نیرو‌های امنیتی و انتظامی قرار گرفته است.

مجروح شدن محیط بان آستارایی با سلاح سرد

محیط بان اسماعیل ضرابی روز جمعه ۱۹ شهریور ماه توسط قاچاقچیان  اراضی جنگلی با سلاح سرد مجروح شد.

مأموران یگان حفاطت محیط زیست شهرستان آستارا در این روز حین گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت در داخل پناهگاه حیات وحش لوندویل با تعدادی از متخلفان که در حال قطع اشجار و خروج غیرقانونی از منطقه بودند، برخورد کردند که پس از جلوگیری از ادامه فعالیت، این محیط بان یگان شهرستان آستارا از سوی این افراد مورد حمله قرار گرفت و با سلاح سرد از ناحیه پا به شدت مصدوم شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.