ناسا گزارشی را منتشر و اعلام کرد که هشدار دود و آتش در بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی فعال شده و فضانوردان آن را احساس کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین؛ هشدار‌های آتش و دود در بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی در ساعات اولیه روز پنجشنبه به صدا درآمد و خدمه از احساس بوی دود و پلاستیک سوخته در ایستگاه خبر دادند. در این گزارش که توسط ناسا منتشر شده آمده: "تولگ نویتسکی فضانورد روس دود را دیده و بوی آن را احساس کرده است. علاوه بر این توماس پسکی، فضانورد فرانسوی هم گزارش داد که بوی پلاستیک سوخته از بخش روسی به بخش آمریکایی رسید."


بیشتر بخوانید


علت بوی دود در ایستگاه مشخص شد

آژانس فضایی روسیه Roscosmos گفت که این حادثه در ماژول Zvezda ساخت روسیه و در زمان شارژ باتری‌های ایستگاه رخ داده است. به گفته Roscosmos خدمه فیلتر‌های هوا را فعال کرده و پس از بازگشت کیفیت هوا به حالت عادی به استراحت شبانه خود بازگشتند. این سازمان در ادامه خاطر نشان کرد که همه سیستم‌ها پس از این اتفاق به حالت اولیه بازگشتند و اکنون به درستی کار می‌کنند. در ماژول Zvezda که مربوط به بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی است و خدمه در آن زندگی می‌کنند، سیستم تشخیص دود و زنگ هشدار تعبیه شده است.

تصویر ایستگاه فضایی بین المللی

از زمان رسیدن ایستگاه فضایی به مدار زمین تاکنون چندین حادثه برای آن پیش آمده و اتفاقاتی را پشت سر گذاشته است. مقامات روسی اعلام کردند که نقص در نرم افزار‌ها و وقفه احتمالی در توجه فضانوردان باعث شده که کل ایستگاه فضایی همراه با خدمه از موقعیت عادی پرواز خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
مگه همه جاش دوربین کشی آنلاین نشده ؟
آخرین اخبار