وکیل میلاد حاتمی درباره مستند پخش شده از موکلش نکات مهمی را مطرح کرد.

رسول کوهپایه زاده وکیل میلاد حاتمی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه حقوقی – قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره مستند پخش شده از موکلش اظهار کرد: پخش مصاحبه موکل اقای میلاد حاتمی از خبر ۲۰ و ۳۰ و صحبت های او درباره سایت های شرط بندی نکات مهمی دارد که به آن اشاره خواهم کرد.

کوهپایه زاده گفت: نکته اول این است اقتدار و اشراف دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ما در رصد فعالیت ها و ارتباطات متهمان در خارج از کشور و اقدامات قانونی ایشان در این زمینه قابل توجه است.

این وکیل دادگستری گفت: نکته دیگر این است که آن چه از محتوای اظهارات موکل استنباط می شود صداقت و ندامت متهم است؛ همکاری گسترده او با ضابطان و مراجع در کشف جرم و سایر مجرمان در مرحله تحقیقات نشان دهنده همین صداقت، ندامت و توبه حقیقی است که مطابق مقررات موضوعه از موجبات تخفیف و تعلیق مجازات است.

وی ادامه داد: به عنوان وکیل متهم امیدوارم این موضوع در کیفر خواست انعکاس پیدا کرده و دادگاه صالح نیز آن را در نظر داشته باشد چرا که اصلاح متهم و مساعدت به او برای بازگشت به راه راست از وجوه تمایز عدالت اسلامی است.

کوهپایه زاده تصریح کرد: نکته سوم بسیار مهم و درباره حقوق موکل است، موکل من صرفا در مظان اتهام بوده و مطابق با مقررات و قوانین موضوعه تحقیقات مقدماتی به صورت محرمانه انجام می شود؛ اشخاصی که در جریان این تحقیقات هستند موظف به حفظ اسرارند و در صورت تخلف به مجازات افشای اسرار شغلی حرفه ای محکوم می شوند.

این وکیل دادگستری گفت: پرونده در دادسرا است و هنوز رای قطی محکومیت صادر نشده بنابر این موکل من در پناه اصل برائت قرار دارد و در مطابق اصول متعدد قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت افرادی که مطابق قانون دستگیر و بازداشت شده اند به هیچ وجه جایز نیست.

او ادامه داد: در قسمت هایی از گفت و گوی پخش شده مطالبی درباره زندگی خصوصی و خانوادگی متهم پخش شد که به هیچ وجه جایز نیست، دوستان در صدا و سیما در پخش اعترافات، ولو با انگیزه عبرت آموزی مجاز به نقض قوانین نیستند.

کوهپایه زاده بیان کرد: تا زمان صدور رای قطعی بدون مجوز قانونی اطلاع رسانی در این باره شایسته و پذیرفته نیست به خصوص که مطالبی پخش شد که درباره زندگی شخصی متهم بود و قانون اجازه این هتک حرمت را نمی دهد؛ یقینا از باب حقوق قانونی موکل مواردی که موجبات نقض این حقوق است مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
آقای وکیل سواد داری اما وجدان چی ؟ می دونی دفاع از ظلم علنی پیامد هایی برا جامعه دارد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
این دیگه کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اعدام...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
میدونی چقدر خانواده ها بخاطر فریب اینطور افراد دارایی چندین سالشون و که با هزار جور سختی به دست آورده بودن از دست دادن شاید بشه به این تخفیف داد ولی بخاطر بازیچه قرار دادن ناموس و دخترای مردم به هیچ عنوان قابل بخشش نیست وقتی بخاطر چندرغاز ناموس مردم توی لایو به هزار جور کثافت کاری می کشید اگه خودش تو خفا یه غلطی می‌کرد می‌شد نادیده گرفت ولی این باعث ترویج برهنه کردن دخترای که فقط بخاطر دریافت مبلغ ناچیزی تن به این کار میدادن اونم جلوی چشم هزاران نفر با حکم این دنیا کاری ندارم ولی اون دنیا
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۶:۲۳ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
برین سراغ تتلو،اون واجبه،حتما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
تتلو هم گیر بیاد حساب اون هم می رسیم ، آسیا به نوبت
Iran (Islamic Republic of)
یه بی سواد
۱۲:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
عمو جون اون که به نوبته آسیابه نه آسیا. فکر کنم برای کابینه 6 کلاسه ها خیلی مناسبی
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۵:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
جالبه،این آقای وکیل در ابتدای صحبتهاش از مستند پخش شده در جهت نشان دادن ندامت متهم استفاده میکنه اما از بخش دیگر مستند که به نفع موکلش نیست،انتقاد شدید داره!به این میگن وکیل درجه یک!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
چه جالب با روح روان جوان‌ها و مخاطبین ش بازی کنه و لایوهای چرند و هرزه بزاره اونوقت کاریش نداشته باشن دم صدا و سیما گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
وکیلی ک پشت اینو بگیره دیگه مشخصه چ ادمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
همون کسی هست که وکیل بابک زنجانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
این بشر قمار کرده اما از دیوار کسی بالا نرفته زنها ها به اختیار وشوق خودشون توبغل این اقا بودن به اجبار با کسی رابطه نداشته خدا خواست می بخشه نخواستم نمی بخشه خیلیها هم تا لبه پرتگاه گناه میرن وچون خدا نمیخواد برمیگردونه خدا خیلی بخشنده ومهربون تر از من وشماست
France
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
دنده چند زدی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۳:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا خیلی بخشنده است اما نه در مورد حقوق مردم ، خدا رحمان و رحیم است اما جبار و قهار هم هست خدا بهشت دارد اما جهنم هم دارد و در قرآن هر گاه که از بهشت صحبت شده از جهنم هم یاد می شود و اگر قراره چنین موجودات نا خلفی را ببخشد پس این همه امر و نهی چرا ؟ پس ما هم به همین راستا و امید برویم ؟!! اگر پول های حلالت را بالا می کشید چه ؟ یا شاید شما هم از همین قماش هستید و دارید وجدان خود را آرام می کنید ؟ این بیان مجوزی است برای شیطان بودن .حال شما خدا شناس شده اید ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
مهربون است ام برای انسان مهربان و لایق ، نه هر . . .
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه وکیلی را که به اسم قانون و .. میاد یک مسفد فی الارض را تبرئه میکند.
لعنتی حالا که در چنگال قانون گرفتار شده نادم شده؟
اصلا در این شرایط ندامت در حکمش تاثیر بسزایی ندارد.
امیدوارم به اشد مجازات محکوم بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
اگر دستگیر نشده بود باز هم صداقت داشت
چی میگن این وکیلها...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۱۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
جناب وکیل دقت کنید اگر پرونده با شاکیان متعدد و بسیار دیگری همراه می شد دیگر اینگونه صحبت نمی کردید بسیار خوب بود قوه قضائیه از تمام افراد متضرر توسسط این شخص دعوت و شکایتی را ثبت می کرد. وکیل هستید کمی هم وجدان داشته باشید چقدر زندگیهای خصوصی که امثال این فرد نابود نکرده و باز شما حرف از ندامت می زنید ؟؟؟ مهراد جم رفت و ... دوباره به ایران بازگشت بگو نادم است و گذشته گذشته ... واقع بین باشید این افراد الگوی خیلیها بودند و همین افراد باید پاسخگوی اشتباه خود باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
برویم دزدی کنیم بعد بگوییم دزدی کردیم و توبه کردیم و دیگر مجازات نشویم
France
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
ندامت برای آزادی کافی نیست . اگر اینطور باشد که همه بروند آدم بکشند و اسید پاشی کنند و به قمار و زنا روی بیاورند و بعد اظهار ندامت کنند !
این فرد باید به دلیل هتک حرمت ها ، تضعیف فرهنگ و سبک اسلامی ، قمار و راه اندازی مراکز فساد ، مطابق با قوانین اسلامی کشور مجازات شود
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۹:۱۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
آقای وکیل محترم : کسی که هزاران جوان رو به فساد وفحشا ترغیب کرده و خانواده های بسیاری به جهت فریبکاری آقا میلاد حاتمی از زندگی ساقط شده و دچار تبعات سنگین قمار و ... شده آمد آیا قابل جبران است ؟ آیا خدا از حق الناس می گذرد ؟