مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: "ارسلان امیری" فیلمساز کردستانی با فیلم "زالاوا" موفق به کسب جایزه بزرگ بهترین فیلم هفتاد و هشتمین فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ماجد رموزی مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: فیلم سینمایی "زالاوا" به کارگردانی ارسلان امیری یکی از فیلمسازان کردستانی در نخستین حضور جهانی خود، در هفتاد و هشتمین فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز به عنوان یکی از هفت فیلم بخش رقابتی هفته منتقدین این فستیوال به نمایش درآمد.

او افزود: این فیلم نخستین ساخته بلند ارسلان امیری و تنها نماینده سینمای ایران در این دوره از جشنواره ونیز بود و توانست جایزه نخست بخش مستقل‌ هفته منتقدان (جایزه بزرگ بهترین فیلم) و همچنین جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران انجمن بین المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را به خود اختصاص دهد.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این فیلم که به تهیه‌کنندگی‌ سمیرا برادری و روح‌الله برادری در کردستان فیلمبرداری شده است، افزود: نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام، هدی زین‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی و فریدون حامدی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

"زالاوا "سال گذشته در سی و نهمین جشنواره‌ فیلم فجر نامزد دریافت ۱۰ جایزه شد و در نهایت سیمرغ بهترین کارگردانی فیلم اول (ارسلان امیری)، سیمرغ بهترین فیلمنامه (ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام)، سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پوریا رحیمی‌سام) و دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری (محمد رسولی) را از آن خود کرد.

هفتاد و هشتادمین جشنواره بین‌المللی ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان امسال از تاریخ ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.