مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: برگزاری افتتاحیه برنامه‌های هفته گردشگری کشور به استان اردبیل واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در اردبیل گفت: امسال با توجه به اینکه پنجم مهرماه به عنوان روز شروع هفته گردشگری مصادف با اربعین حسینی خواهد بود، بنا به تصمیمات اتخاذ شده برنامه‌های روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری از ششم مهرماه آغاز می‌شود.

او افزود: با توجه به تقارن این هفته با ایام ماه صفر و عزاداری‌های این ماه، برنامه‌های هفته گردشگری با محوریت مراسمات آیینی و مذهبی خواهد بود.

فلاحی با اشاره به تاکید معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر اجرای برنامه‌های این هفته توسط پنج استان بیان کرد: استان اردبیل نیز جزو این استان‌ها بوده و برگزاری افتتاحیه این روز به استان اردبیل واگذار شده است.
او در مورد برنامه‌های افتتاحیه این هفته گفت: اولویت نخست برگزاری برنامه‌ها با محوریت معرفی استان اردبیل به عنوان قطب گردشگری آیینی و مذهبی خواهد بود که تلاش و جدیت بر این است تا در این زمینه با برنامه‌ریزی‌های لازم به نحوی شایسته و مناسب اقدام کنیم.
مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: معرفی استان به عنوان خاستگاه صفویه و کانون وحدت مذهبی و سرزمینی ایران و معرفی پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان نقطه صفر حاکمیت شیعه در دوران صفوی و نقش سیاسی آن از دیگر محوریت‌های این برنامه خواهد بود.

او از تلاش و رایزنی برای حضور وزیر میراث‌فرهنگی در استان همزمان با هفته گردشگری برای افتتاح پروزژه‌های این اداره کل خبر داد و گفت: جلب مشارکت حداکثری سایر دستگاه‌های استان در اجرای برنامه‌ها در دستور کار است.

فلاحی محل برگزاری مراسم افتتاحیه هفته گردشگری را مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی دانست و افزود: همزمان با هفته گردشگری پروژه‌های مختلفی در سطح استان آماده بهره‌برداری بوده که شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.