استاندار بوشهر:

مشکلات گمرکی برای ترخیص تجهیزات آب‌شیرین‌کن بوشهر حل شد

گراوند گفت: مشکلات گمرکی برای ترخیص تجهیزات مورد نیاز آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر برطرف شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر از ۳ طرح‌ آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار و ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر و هزار مترمکعبی جزیره شیف بازدید کرد.

او با اشاره به اینکه بازدید از طرح‌های عمرانی و زیرساختی پس از خارج شدن استان از وضعیت قرمز کرونایی آغاز شده است، افزود: تامین آب آشامیدنی یکی از اولویت‌ها در اجرای طرح‌ها است که در این زمینه چند طرح مهم اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به تامین ۹۰ درصد منابع آب آشامیدنی این استان از خارج استان، یکی از مشکلات جدی و منابع توسعه را  آب آشامیدنی برشمرد که برای حل آن طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌ها اجرا شده است.

او روند اجرای آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر را مطلوب خواند اما در همین حال گفت: منابع مالی، ارزی، افزایش قیمت‌ها و هزینه‌ها از موانع جدی سرعت در اجرای این طرح و به‌موقع بهره برداری نشدن آن است.

استاندار بوشهر از حل مشکلات گمرکی برای ترخیص تجهیزات مورد نیاز این طرح خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود ماه‌های آینده مرحله نخست این آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب وارد مدار تولید شود.

گراوند با اشاره به اینکه هواشناسی پاییز خشکی را پیش‌بینی کرده است، عنوان کرد: امیدواریم با افتتاح مرحله نخست این طرح، به منابع آب استان کمک شود.

مرحله نخست آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر امسال وارد مدار می‌شود

او همچنین پیشرفت اجرای آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر را خیلی خوب اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح دهه فجر پارسال آغاز شد و اکنون در این شرایط سخت اقتصادی و با کمک‌های انجام شده، مجری طرح قول داده که مرحله نخست آن به ظرفیت ۵ تا ۶ هزار مترمکعب ماه آینده وارد مدار تولید شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این طرح می‌تواند تا ۵۰ هزار مترمکعب آب تولید کند، افزود: با روندی که در پیش است ۱۶ هزار مترمکعب از ظرفیت دو آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار و ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر در نیمه دوم امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.


بیشتر بخوانید


گراوند با اشاره به اینکه اکنون در مرکز استان بوشهر ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب از طریق آب‌شیرین‌کن تولید می‌شود، ابراز امیدواری کرد با تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن، آب آشامیدنی استان از منابع شیرین‌سازی آب دریا به وضعیت پایدار و مطمئن برسد.

او تنها راه تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر را شیرین‌سازی آب دریا دانست و تاکید کرد: تا حد توان این طرح‌ها اجرا شده و روند پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم مدیران آینده استان، این‌گونه طرح‌ها را اجرا و تکمیل کنند تا سال آینده استان دغدغه زیادی در تامین آب نداشته باشد.

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی برای اجرای ۲ آب‌شیرین‌کن در بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه در حال گذر از سال آبیِ خشک و بی‌سابقه‌ای هستیم، بیان کرد: این شرایط درحالی است که پیش‌بینی شده فصل پاییز امسال کم‌بارش باشد و روز به روز به سبب تحلیل منابع آب زیرمینی، مشکلات بیشتر می‌شود.

عبدالحمید حمزه‌پور معتقد است: ظرفیت شیرین‌سازی آب شور و دریا راهبرد خوبی برای حل مشکلات آب استان بوشهر است.

او با بیان اینکه طرح‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب در استان بوشهر در حال اجرا است، به سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی در اجرای ۲ طرح شیرین‌سازی آب دریا در مرکز استان اشاره کرد و افزود: مرحله نخست آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار متر مکعبی بوشهر به ظرفیت ۷ هزار مترمکعب و مرحله نخست آب‌شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی هم  به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.