رئیس اداره امور عشایر شوشتر گفت: ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات خرید علوفه از محل اعتبارات خشکسالی به عشایر شهرستان اختصاص داده شد.

رضایی، رئیس اداره امور عشایر شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به خشکسالی امسال، خشک شدن مراتع و کاهش علوفه مرتعی و نیاز عشایر به خرید علوفه، مبلغ ۵۸۰ میلیون تومان از اعتبار‌های خشکسالی اداره کل امور عشایر استان خوزستان برای خرید علوفه به عشایر شهرستان اختصاص داده شد.

او در خصوص نحوه پرداخت این تسهیلات بیان داشت: سود این تسهیلات ۴ درصد و با ضمانت زنجیره‌ای است که در این روش نیازی به ضامن کارمند نیست و عشایر به آسانی ضامن یکدیگر می‌شوند.

رضایی اظهار کرد: البته با توجه به مراحل پیچیده پرداخت تسهیلات بانکی، برای تسریع در روند پرداخت آن و جذب سریع این اعتبار‌ها، جلسه‌ای با مسئولان بانک کشاورزی شهرستان برگزار کرده و راهکار‌های جذب سریع این اعتبارات را بررسی کردیم که با مساعدت‌های رئیس بانک، تصمیم گرفته شد پرسنل اداره امور عشایر و پرسنل بانک با یکدیگر همکاری نمایند تا زمینه جذب سریع این تسهیلات مهیا شود.

این مقام مسئول افزود: براساس توافق‌های صورت گرفته، عشایر به جای ایستادن در صف‌های طولانی بانکی برای تشکیل پرونده، بطور مستقیم به اداره امور عشایر مراجعه کرده و همه مراحل تشکیل پرونده از سوی کارشناسان امور عشایر برای آن‌ها انجام خواهد شد و پس از تکمیل پرونده و ارسال آن به بانک، وام مربوطه در مدت ۲ هفته به عشایر پرداخت می‌شود.

رئیس اداره امور عشایر شوشتر ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرکل امور عشایر استان خوزستان تصریح کرد: امیدواریم که با مساعدت‌های او به زودی شاهد اختصاص اعتبارات دیگری از محل صندوق توسعه ملی به عشایر شهرستان باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.