مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: در اجرای یک تفاهم نامه بازار فروش برای محصولات سفال و سرامیک هنرمندان این استان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: در راستای توانمندسازی و حمایت از کسب‌وکار‌های حوزه صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان به ویژه سفال و سرامیک تفاهم‌نامه دو جانبه‌ای به همت سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل و سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: حمایت از تولیدکنندگان سفال و سرامیک استان و خرید انبوه محصولات تولیدی از قبیل گلدان و ظروف سفال و سرامیک از جمله مفاد اصلی این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

او افزود: معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی اداره‌کل به عنوان طرف اول قرارداد ضمن تسریع و تسهیل امور با معرفی مجموعه مذکور به هنرمندان اطلاعات تکمیلی متقاضیان طرح را به منظور بهره‌گیری از مزایای تفاهم‌نامه در اختیار طرف دوم قرار داده و بر نحوه اجرای امور نظارت خواهد داشت.

محمدی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی خط تولید سفال و سرامیک با همکاری بخش خصوصی، گفت: شرکت فعال در این زمینه به عنوان طرف دوم تفاهم‌نامه موظف به اجرای هر شش بند بوده و پس از بررسی، انتخاب و تأیید آثار تولیدی هنرمندان با خرید محصولات و در بازه زمانی معین نسبت به پرداخت مالی و دریافت آثار اقدام کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: با توجه به پتانسیل البرز و رایزنی‌های انجام شده در حوزه سفال و سرامیک و نیز به منظور حمایت از کارگاه‌های انفرادی، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی زمینه لازم برای بازاریابی و فروش محصولات تولیدی فراهم شده است.

انتهای پیام /ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.