نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین از موفقیت آمیز بودن سفر رافائل گروسی به تهران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در توییتی از موفقیت آمیز بودن سفر رافائل گروسی به تهران خبر داد.

اولیانوف در حساب توییتری خود با اشاره به بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت: سفر گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران موفقیت آمیز بود. تبریک به ایشان و ایران.

او در ادامه توییت خود اعلام کرد: شکی نیست که شورای حکام در جلسه خود که روز دوشنبه آغاز می‌شود، از این سفر و این نتایج استقبال خواهد کرد.

او همچنین در توییت دیگری نوشت: مهم است که ایران و آژانس امروز توافق کردند مدیر کل در آینده ای نزدیک مجددا به تهران سفر کند. ما آمادگی دو طرف را برای حفظ گفتگوهای دوجانبه و سازنده بسیار ارج می نهیم، گفتگوهایی که آنها می توانند از طریق آن همه مسائل باقی مانده را حل کند.

این در حالی است که دقایقی پیش نیز خبرگزاری آسوشیتد پرس در خبری فوری در اشاره به توافق حاصل شده اعلام کرد: ایران به سازمان ملل اجازه خواهد داد تا کارت‌های حافظه‌ای جدیدی را در دوربین‌های نظارتی در سایت‌های هسته‌ای نصب کند تا عملیات فیلم برداری ادامه پیدا کند.

گفتنی است نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی قرار است از روز دوشنبه ۲۲ شهریور تا جمعه ۲۶ شهریور در وین برگزار شود که پیشتر اعلام شده بود مسئله برنامه هسته‌ای و قطع دسترسی آژانس به تأسیسات اتمی ایران یکی از مباحث اصلی آن خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار