نماینده دائم روسیه در مذاکرات برجامی در وین از توافق نظر این کشور با اتحادیه اروپا درباره توافق امروز ایران و آژانس انرژی اتمی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، پایتخت اتریش، در پیامی توییتری، به استقبال اتحادیه اروپا از توافق امروز ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پاسخ داد.

اولیانوف در واکنش به استقبال «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از توافق امروز ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: «خوشحالم که اعلام کنم روسیه و اتحادیه اروپا درباره مسائلی که نوشتید توافق نظر دارند. ما هم از نتایج سفر آقای گروسی به ایران استقبال می‌کنیم.»

این دیپلمات روس در ادامه افزود: «ما خواستار ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات احیای برجام هستیم. امیدوارم آقای مورا و باقی همکاران را به زودی پشت میز مذاکره ببینیم.»

اندکی پیش انریکه مورا با انتشار پیامی توییتری در واکنش به توافق اخیر میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از آن استقبال کرد و نوشت: «این گامی مثبت در راستای تداوم آگاهی درباره برنامه هسته‌ای ایران است و راه دیپلماسی را باز می‌کند، من از چنین تلاشی قدردانی می‌کنم. هدف اتحادیه اروپا اجرای کامل برجام از سوی همه طرف‌ها است. به همین دلیل باید مذاکرات وین هرچه سریعتر ازسرگرفته شود.»

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شب گذشته (شنبه) به تهران سفر کرد و امروز (یکشنبه) درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مذاکره کرد.

نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی قرار است از روز دوشنبه ۲۲ شهریور تا جمعه ۲۶ شهریور در وین برگزار شود که پیش‌تر اعلام شده بود مسئله برنامه هسته‌ای و قطع دسترسی آژانس به تأسیسات اتمی ایران یکی از مباحث اصلی آن خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار