بسته اخبار حوادث ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰؛

دستگیری عاملان صدور غیر مجاز سیم کارت های تلفن همراه با هويت جعلی/ نشاسته قاچاق به مقصد نرسید

مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۲۱ شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث یکشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان صدور غیر مجاز سیم کارت های تلفن همراه با هويت جعلی

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان زابل، عاملان صدور غیر مجاز سیم کارت‌هایی با هویت جعلی دستگیر شدند.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی اظهارداشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت غیرمجاز یک دفتر پیشخوان خدمات دولت، در امر صدور سیم کارت‌هایی با هویت جعلی از طریق جعل اسناد و مدارک هویتی افراد غیر و ارسال سیم کارت‌های اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل پس از فعال نمودن به سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور و هم چنین قاچاق آن‌ها به کشور افغانستان بررسی دقیق موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی به منظور بررسی صحت و سقم موضوع به صورت نامحسوس تحقیقات تخصصی خود را در این خصوص آغاز و پس از حصول اطمینان از فعالیت مجرمانه و غیر قانونی این دفتر پیشخوان ضمن پلمپ محل هر ۲ متصدی متخلف آن را دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: این ۲ متهم ۲۹ و ۲۶ ساله پس از انتقال به پلیس آگاهی، در تحقیقات به عمل آمده به فعالیت مجرمانه خود مبنی بر صدور سیم کارت‌هایی با هویت جعلی و فروش هرسیم کارت به مبلغ یک میلیون وپانصد هزار ریال با استفاده از جعل امضاء و مدارک هویتی شهروندان اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطر نشان کرد: در بازرسی از دفتر کار این متهمان، تعداد زیادی اسناد و مدارک شناسایی جعلی کشف گردید.

وی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی و پلمپ دفتر مذکور با هدف پیشگیری از تکرار این گونه جرائم در شهرستان از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام گردد.

نشاسته قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی ایرانشهر گفت: ماموران انتظامی این شهرستان موفق شدند ٢١ تن نشاسته خوراکی قاچاق به ارزش افزون بر چهار میلیارد ریال را کشف کنند.

سرهنگ حسن کیخا فرمانده انتظامی ایرانشهر اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی "مسجد ابوالفضل(ع)" هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "بزمان - ایرانشهر" به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شدند.

وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۲۱ تن نشاسته خوراکی ذرت قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل را کشف کردند.

فرمانده انتظامی ایرانشهر تصریح کرد: کارشناسان اداره گمرک ارزش محموله مکشوفه را بیش از چهار میلیارد ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: کامیون حامل کالای قاچاق توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی ایرانشهر با تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز، از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت های قاچاقچیان کالا، مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عامل قتل مسلحانه مرد مهرستانی، پس از یک ماه فرار

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان "مهرستان" یکی از عوامل اصلی قتل مسلحانه مرد ۳۷ ساله مهرستانی پس از یک ماه فرار دستگیر شد.

سردار" احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه بیست و دوم مرداد ماه سال جاری در پی اعلام یک مورد مرگ مشکوک ناشی از تیر خوردگی در یکی از درمانگاه‌های شهرستان مهرستان تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان به محل اعزام شد.

وی افزود: با حضور مأموران در محل، جسد مردی ۳۷ ساله که آثار گلوله بر دست و بازوی او مشهود بود روئیت شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد این مرد جوان به وسیله موتورسیکلت از مهرستان به سمت روستای خود در حرکت بوده که در مسیر با شلیک کلت کمری ۲ فرد مسلح ناشناس مجروح و پس از یک ساعت، توسط خودرو‌های عبوری به اورژانس بیمارستان منتقل می‌شود، ولی به محض رسیدن به درمانگاه بر اثر خونریزی شدید جان می‌سپارد.

سردار طاهری بیان داشت: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق آثار جنایت، جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یک سری تحقیقات گسترده، عاملان این قتل مسلحانه را شناسایی و تحقیقات تخصصی خود را برای شناسایی مخفیگاه متهمان و دستگیری آن‌ها آغاز کردند.

وی بیان داشت: تلاش پلیس برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا اینکه مأموران با اشراف اطلاعاتی خود از تردد یکی از قاتلان در سطح شهرستان مطلع و با شناسایی مخفیگاه او در یکی از روستا‌های مهرستان، در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: تلاش پلیس برای دستگیری دیگر همدست این قاتل و همچنین روشن سازی ابعاد مختلف پرونده و چرایی و انگیزه آن‌ها از ارتکاب این جنایت ادامه دارد.

تشریح کلیپ منتشر شده از حرکات نمایشی خودرو‌ها در نیکشهر، از زبان پلیس

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان نیکشهر عاملان اصلی تجمع خودرویی غیر مجاز (پیست غیر مجاز) که با انجام حرکت‌های نمایشی، ضمن ایجاد راهبندان، موجب تصادف تعدادی از خودرو‌های عبوری شده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ " محمود رضا صادقی  اظهار داشت: عصر دیروز در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام شکایت آن‌ها از مزاحمت و تجمع خودرویی تعدادی از افراد در یکی از معابر اصلی شهرستان نیکشهر که با راه اندازی پیست خودرویی غیر مجاز و انجام حرکت‌های نمایشی خطر آفرین در محل، ضمن ایجاد راهبندان، موجب تصادف تعدادی از خودرو‌های عبوری شده بودند، بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی و پلیس راهور برای بررسی موضوع تصادفات به وقوع پیوسته در محل و جلوگیری از تخلفات راهنمایی و رانندگی، به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور عوامل انتظامی و راهور در محل تعدادی از افراد در صحنه (افرادی محدود) که دچار هیجانات کاذب شده بودند، با مشاهده ماموران اقدام به پرتاپ سنگ به سمت خودرو‌های پلیس کردند که ابتدا مأموران انتظامی برای جلوگیری از حوادث ناگوار سعه صدر نشان دادند و با خویشتن داری صحنه را مدیریت کردند، لیکن در تعاقب آن تعداد ۹ نفر از عناصر بی نظمی شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر بیان داشت: افراد دستگیر شده از اقدام ناخواسته خود به دلیل وجود هیجانات کاذب اظهار ندامت و پشیمانی کرده و علت آن را نبود مکانی مناسب برای تخلیه هیجانان خود، همچون یک پیست خودرویی مناسب و استاندارد بیان داشتند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: از مسئولین انتظار می‌رود با راه اندازی و بهینه سازی محیطی همچون پیست خودرویی و موتورسواری استاندار در محیطی مناسب خطرات ناشی از هیجانات جوانی در سطح شهر و خیابان‌ها را کاهش دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار