دریس گفت: ۱۳ دستگاه موتور اصلی و دیزل ژنراتور مربوط به ۸ فروند شناور ملکی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اتکا بر توان و تخصص نیرو‌های بومی تعمیر شدند.

عادل دریس، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به لزوم انجام تعمیرات و نوسازی قطعات تجهیزات استراتژیک دریایی با هدف حفظ و صیانت از سرمایه‌های ملی گفت: بر اساس پایش‌های دستگاه نظارت فنی، تعمیرات اساسی موتور‌های رانش یدک‌کش اُحد پس از تأمین قطعات، انتخاب تیم تعمیراتی ماهر و واجد صلاحیت در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: این پروژه تعمیراتی با هزینه‌ای معادل ۶۰ میلیارد ریال، با صرف زمان هزار نفر/ساعت و با بهره‌گیری از دانش، مهارت و تجربه نیروی انسانی متخصص بومی تحت نظارت و هدایت کارشناسان اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی به انجام رسید.

دریس بیان داشت: در جریان این تعمیرات سیستم آب‌بندی شافت‌های رانش شناور اُحد با قدمت ۳۸ سال نیز تحت نظر مؤسسه رده‌بندی آسیا و دستگاه نظارت فنی با موفقیت اجرا و با انجام آزمایش در دریا و کسب نتیجه رضایت بخش وارد چرخه عملیات شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در خصوص تعمیرات شناور قیام ۵ از دیگر شناور‌های خدماتی این مجتمع بزرگ بندری اظهار داشت: پروژه تعمیراتی این شناور نیز با صرف زمان ۱۱۰۰ نفر ساعت و بهره‌گیری از دانش، مهارت و تجربه نیروی انسانی متخصص بومی تحت نظارت و هدایت کارشناسان تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی به انجام رسید.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)، افزایش عمر مفید شناورها، ارتقاء قابلیت اطمینان شناور‌ها در عملیات‌های مرتبط، کاهش انرژی مصرفی در تولید قدرت و افزایش راندمان شناور‌ها به واسطه انجام تعمیرات اساسی موتوری، کمک به حفظ، تمدید و یا دریافت گواهینامه ایمنی و موتوری و افزایش شاخص آماده به‌کاری شناور‌ها و در نتیجه ارتقاء توان خدمات عملیاتی را از مزایای این دسته از تعمیرات عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صنعت گستران ماهر اروند
۰۴:۴۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
موتورهای اصلی شناور احد رو گروه فنی صنعت گستران ماهر اروند تعمیرکرد
آخرین اخبار