رضا پدیدار گفت: با توجه به پیش‌بینی کمبود سوخت نیروگاه‌ها در زمستان امسال، دستور ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها صادر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران در چهارمین نشست کمیسیون انرژی اتاق تهران به گزارش اخیر دبیرخانه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) از بیشترین مقدار تولید کشور‌های عضو این سازمان در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ اشاره کرد و گفت: عربستان با ۹ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در روز، عراق ۴ میلیون و ۲۰ هزار بشکه، امارات ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار بشکه، ایران ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه، کویت ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه، نیجریه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه، لیبی یک میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه و آنگولا یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان عضو اوپک در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ بوده‌اند.

او در این نشست به گفته‌های اخیر وزیر نفت مبنی بر کمبود سوخت نیروگاه‌ها در زمستان امسال نیز اشاره کرد و افزود: دستور ذخیره‌سازی سوخت نیروگاه‌ها صادر شده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران به گفت‌وگوی چندی پیش وزیر نفت در تلویزیون اشاره کرد که طی آن جواد اوجی، وزیر نفت، اعلام کرد برای حفظ وضع موجود در تولید نفت، نیاز به ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار