مدیر عامل شرکت گاز استان یزد از نشت یابی شش هزار و ۷۵۶ کیلومتر خطوط تغذیه، شبکه توزیع و انشعاب در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علی اکبر میدانشاهی مدیر عامل شرکت گاز استان یزد گفت: از مجموع شش هزار و ۷۵۶ کیلومتر نشت یابی ، پنج هزار و ۷۴۹ کیلومتر مربوط به شبکه‌های پلی اتیلن و یک هزار و ۱۶ کیلومتر مربوط به خطوط فلزی است که به صورت مستمر و بر اساس برنامه ریزی دقیق و مدون انجام شده است.

او با اشاره به اهمیت ایستگاه‌ها و شیر‌های خطوط گازدار، افزود: در پنج ماههنخست امسال علاوه بر نشت یابی شبکه و انشعابات، ۶۳۱ مورد ایستگاه‌های تقلیل فشار و اندازه گیری و همچنین هفت هزار و ۲۶۸ مورد شیر شبکه‌های پلی اتیلن و فولادی نیز مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است.

 میدانشاهی تصریح کرد: اقدامات فوق از طرفی منجر به افزایش ضریب ایمنی، بهبود بهره وری، جلوگیری از خطرات احتمالی، ارتقاء سطح کیفی عملکرد تاسیسات گازرسانی و کاهش هدر رفت گاز و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود و از طرف دیگر به عنوان عاملی موثر در حفظ و صیانت از گاز طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی و تأسیسات و تجهیزات گازرسانی به شمار می‌رود.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در پایان با اشاره به حساسیت‌های عملیات نشت یابی و لزوم به کار گیری برنامه ریزی دقیق در فرآیند مذکور خاطر نشان کرد: این شرکت توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و به منظور مطابقت فعالیت‌های شرکت با استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران، بازرسی‌های مستمر از پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدیک صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: گازرسانی ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.