انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد و مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) بهترین و موثرترین تکنیک درمانی ممکن برای غلیه بر سرطان را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه ورشویی رئیس مرکز تخصصی رادیو تراپی و انکولوژی رضا (ع) گفت: به منظور افزایش بهره‌وری درمان در آسیب رسانی بیشتر به تومور‌ها و حفظ بافت‌های سالم و افزایش کیفیت زندگی بیماران، پیشگام در راه اندازی تکنیک‌های نوین پرتو درمانی مانند  IMRT و DIBH در سال‌های اخیر در کشور در مرکز رضا (ع) بوده ایم.

همچنین مهدیه دیانی متخصص رادیوتراپی و انکولوژی و مدیر دپارتمان آموزش و پژوهش مرکز رضا گفت: پرتو درمانی با پایش و مدیریت حرکات تنفسی در رابطه با بیمارانی که مورد پرتو درمانی پستان چپ قرار میگیرند و ریسک بالایی در زمینه بیماری‌های قلبی از جمله سوابق خانوادگی، استفاده از دارو‌های شیمی درمانی دارند، استفاده می‌شود.

وی افزود: ازآنجا که حساس‌ترین بخش قلب بیمار در میدان درمان پستان واقع می‌شود احتمال عوارض قلبی را برای بیمار بهمراه خواهد داشت، بدین ترتیب در مرکز تخصصی رادیو تراپی و انکولوژی رضا (ع) برای بیماران با ریسک بالا، پرتو درمانی در دم عمیق انجام می‌شود.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.