از ابتدای امسال تاکنون ۱۴ مورد ابتلا به بیماری سالک در شهرستان سرپل ذهاب شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیروس صادقی معاون فرمانداری سرپل‌ذهاب گفت : جمع آوری و دفن صحیح زباله ها، نخاله‌های ساختمانی و کود‌های حیوانی، بهسازی محیط و ترمیم شکاف‌ها و حفره‌های موجود در دیوار‌های مناطق مسکونی و محل نگهداری دام، استفاده از پماد یا قلم دفع کننده حشرات از جمله راه‌های پیشگیری از ابتلا به سالک است که شهرداری، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، بخشداران و دهیاران شهرستان موظف هستند با همکاری یکدیگر این برنامه‌ها را عملیاتی کنند.

او گفت : متاسفانه تاکنون ۱۴ مورد ابتلا به بیماری سالک در شهرستان شناسایی شده و در حال حاضر اقدام مهمی که برای مبارزه با این بیماری انجام شده سم پاشی ابقائی برعلیه مهمترین حلقه انتقال یعنی پشه ناقل بیماری است.

قصرشیرین ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات و رونق اقتصادی دارد

فرماندار قصرشیرین گفت: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات و رونق اقتصادی و کمک به توسعه هرچه بیشتر شهرستان مرزی قصرشیرین است که می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود.

مراد علی تاتار افزود: با وجود ۲ مرز راهبردی خسروی و پرویزخان در منطقه آزاد قصرشیرین، این منطقه از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات برخوردار است.

او ادامه داد: قصرشیرین در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی به دلیل خسارت‌های ناشی از جنگ تحمیلی و خرابی‌های زلزله دچار مشکلات عدیده‌ای بوده است که یکی از راه‌های برون رفت از این مشکلات ایجاد محرک و مشوق‌های اقتصادی اساسی از جمله مناطق ازاد تجاری است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هدیه‌ای ارزنده به مرزنشینان این شهرستان بود که امید است باعث رونق و آبادانی هر چه بیشتر آن شود.

تاتار خواستار تصویب هر چه سریعتر اساسنامه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و انتخاب هیات مدیره آن شد.

او گفت: تا زمان تصویب و طی مراحل قانونی این امور، نماینده منطقه ارس در این شهرستان مستقر و نسبت به تسهیل امورات اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین اقدام کند.

مراحل تدوین و تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین

جانشین مدیرعامل منطقه آزاد ارس ضمن توضیحاتی در خصوص مراحل تدوین و تصویب اساسنامه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین گفت: اساسنامه این منطقه تدوین و در فرایند تصویب است.

صفر شاه سفند افزود: دبیرخانه مناطق آزاد کشور در تلاش است تا هر چه سریعتر اساسنامه مناطق آزاد هفتگانه جدید تصویب شود.

او افزود: هدف برنامه امروز بازدید از منطقه آزاد تجاری قصرشیرین و بررسی وضع موجود جهت برنامه ریزی بلندمدت این منطقه است که ما در حال جمع آوری پتانسیل‌های منطقه و نیز دیدگاه مردم، مسوولان و سرمایه گذاران هستیم تا برنامه کاری منطقه آزاد تجاری قصرشیرین براساس مزیت‌ها و امکانات و مطالبات منطقه برابری و تعادل داشته باشد.

واکسیناسیون  ۲۶ هزار نفر در گیلانغرب

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: در نتیجه تلاش مجموعه کادر بهداشت و درمان و همکاری خوب مردم، در حال حاضر ۲۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان معادل ۶۳ درصد جامعه هدف در مرحله اول و ۳۳ درصد نیز در مرحله دوم علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

 فریدون نوری افزود: این شهرستان رتبه نخست در امر اجرای طرح واکسیناسیون عمومی مقابله با کرونا را در استان کرمانشاه کسب کرد.

او ادامه داد: این موضوع باعث شده تا شهرستان طی سه هفته اخیر از وضعیت سه قرمز به وضعیت یک قرمز تغییر کند که نوید خوبی در راستای بازگشت به وضعیت عادی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب با دعوت از مردم جهت واکسیناسیون گفت: تمامی مراکز شهری و روستایی آمادگی لازم در این زمینه را دارند و از نظر واکسن و نیروی انسانی به اندازه کافی شهرستان تامین است.

او به شهروندان افزود: حتی پس از تزریق واکسن رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی را ضروری بدانند تا جامعه خانواده و فرزندان سالمی داشته باشیم.

نوری ادامه داد: تمام افراد حتی کسانی که واکسینه شده‌اند باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و در بیرون از منزل حتما ماسک بزنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.