دستگیری ۱۸ متخلف شکار، دستگیری تولیدکننده غیرمجاز زغال و رفع تصرف ۴۰ هزار مربع از عرصه‌های محیط زیستی عناوین اخبار کوتاه زیست محیطی استان فارس هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی بخش نجاتی، رییس اداره حفاظت محیط زیست اقلید از تلاش شبانه روزی ماموران این شهرستان در مقابله با متخلفان اطلاع داد و گفت: ​ در شهریور ماه سال، تعداد ۱۸ نفر متخلف دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

او بیان کرد: از این متخلفان یک راس پازن شکار شده، زنده گیری یک بهله پرنده شکاری دلیجه، یک قطعه کبک شکار شده، ۹ قطعه زنده گیری پرنده​سهره، ۳۵ قطعه ماهی صید شده، لاشه ۱۰ قطعه پرنده سبز قبا و همچنین ۲ قبضه سلاح غیر مجاز و ۸ قبضه سلاح مجاز کشف و ضبط شد.

نجاتی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید به صورت شبانه روزی در حال رصد مناطق تحت مدیریت و نیز مناطق آزاد شهرستان هستند.

این مقام مسئول از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی در حوزه شهرستان اقلید، مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ یا شماره همراه ۰۹۱۷۱۵۳۳۶۶۱ اطلاع رسانی کنند.

دستگیری تولیدکننده غیرمجاز زغال در ارتفاعات ارژن

علی فرزام رییس سر محیط بانی ارژن گفت: دیروز محیط بانان، پس از یک شبانه روز اقامت در ارتفاعات جنگل بلوط (محل، له آبی) موفق به شناسایی و دستگیری فردی متخلف که اقدام به تولید زغال از چوب جنگلی می‌کرد، شدند.

او افزود: ضمن تخریب کامل کوره زغال گیری، پرونده این فرد متخلف، به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

فرزام​ اظهار داشت: به منظور حفظ درختان بلوط که سرمایه‌های ارزشمندی هستند، از مردم می‌خواهیم تا در صورت مشاهده قطع درختان و یا کوره‌های زغال گیری در سطح منطقه به اداره محیط زیست گزارش دهند.

رفع تصرف ۴۰ هزار مربع از عرصه‌های محیط زیستی ارسنجان

​۴۰ هزار متر مربع از عرصه‌های محیط زیستی منطقه گمبان در پناهگاه حیات وحش بختگان از متصرفان خلع ید و رفع تصرف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: با پیگیری‌های مستمر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی به میزان ۴۰ هزار متر مربع در محدوده پلاک ثبتی گمبان در پناهگاه حیات وحش بختگان، که مربوط به سه پرونده قضایی بود، محقق شد.

ابراهیمی بیان کرد: خلع ید و رفع تصرف این اراضی ملی در اجرای حکم قضایی و بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و قانون مجازات اسلامی توسط ماموران این اداره و با همکاری نیروی انتظامی انجام شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار