سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید از کمک یک میلیارد ریالی خیرین به مجموعه سلامت این شهرستان خر داد و در بحران کرونا، از نیکوکاران خواست در بخش‌های مختلف، با حوزه بهداشت و درمان مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جواد طیبی ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید با اشاره به اقدامات زیرساختی مجموعه بهداشت و درمان خرم بید برای مقابله با اپیدمی کرونا، از تشکیل نشست‌های ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با محوریت پیشگیری از بیماری کووید۱۹ و برنامه ریزی و تصمیم گیری برای رعایت اصول بهداشتی در حوزه‌های مختلف شهرستان به عنوان یکی از نخستین اقدامات این شبکه یاد کرد.

او با اعلام تشکیل ۶۳ نشست ستاد مدیریت کرونا در شهرستان خرم بید، دستاورد این نشست‌ها را تصویب ۶۵۰ مصوبه و ابلاغ به ادارات، سازمان ها، اصناف و نهاد‌های این شهرستان عنوان کرد که موجب تشدید برنامه‌های پیشگیرانه و بهداشتی در این شهرستان شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید در ادامه از انجام دوازده هزار و هفتصد بازدید بهداشتی از اصناف و مراکز حساس شهرستان خرم بید طی ۱۸ ماه گذشته خبر داد که با صدور بیش از دو هزار و ۱۰۰ اخطار به اماکن متخلف و تعطیلی ۷۶ واحد به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی همراه بوده است.

طیبی همچنین از انجام بیش از ۲۰۰ بازدید بهداشتی از ادارات و سازمان‌های این شهرستان، با هدف بررسی نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان و مراجعان به عنوان بخشی دیگر از اقدامات این مجموعه در برابر کرونا و با هدف حفظ سلامت مردم این شهرستان خبر داد.

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید در این بازه زمانی، تاکنون ۹۰ نشست بین بخشی با محوریت کروناویروس با حضور ادارات و سازمان‌های مختلف شهرستان برگزار شده و ۶۰۰ مشاوره در زمینه‌ها مختلف با موضوع کرونا به مردم خرم بید ارایه شده است.

او ارائه خدمت به ۶ هزار و ۳۶۷ مراجعه کننده در مراکز منتخب شانزده ساعته شهرستان خرم بید و برگزاری ۱۰۰ کارگاه و کلاس آموزشی با محوریت بیماری کووید۱۹ در حوزه‌های مختلف بهداشتی را از دیگر اقداماتی برشمرد که در ایام اپیدمی کرونا در این شهرستان صورت گرفته است.

طیبی با اشاره به حضور امدادگران اورژانس شهرستان خرم بید در ۱۱۱ ماموریت مرتبط با کرونا، از حضور فعالانه آنان در این زمینه قدردانی کرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید همچنین از همکاری و همراهی یک گروه جهادی با مجموعه سلامت این شهرستان در مقابله با کرونا خبر داد و گفت: اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز در شهرستان خرم بید با مشارکت ۲۸۶ نیروی داوطلب مردمی و بسیجی همراه بوده است.

او در ادامه با اعلام کمک یک میلیارد ریالی خیرین به مجموعه سلامت خرم بید در بحران کرونا، از نیکوکاران این شهرستان خواست کماکان در بخش‌های مختلف، با حوزه بهداشت و درمان شهرستان همکاری و مشارکت داشته باشند.

طیبی با بیان آخرین وضعیت کرونا در شهرستان خرم بید گفت: در طول بحران کرونا، در مجموع دو هزار و ۸۱ بیمار کووید۱۹ در خرم بید شناسایی شده و ۶۹۴ بیمار نیز در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) این شهرستان بستری شده اند.

او اضافه کرد: همچنین با پیگیری‌ها و اقدامات مراقبتی همکاران مدافع سلامت خرم بید، بیش از یک هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ تاکنون در این شهرستان بهبود یافته و ۵۰ نفر از شهروندان نیز قربانی این بیماری شدند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرم‌بید با تاکید بر تلاش این مجموعه برای تسریع در اجرای واکسیناسیون به عنوان اولویت این مجموعه در ماه‌های گذشته افزود: تاکنون با اختصاص یک سالن تجمیعی برای واکسیناسیون کرونا در سطح شهر خرم بید و همچنین مراکز بهداشتی درمانی روستایی، دوازده هزار و ۹۱۳ دوز واکسن کرونا در شهرستان خرم بید تزریق شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار