مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی جزئیات برگزاری دهمین طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) را بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود میریان مدیرمرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، درباره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) گفت: این طرح با هدف کشف و پرورش استعداد قرآنی نوجوانان و تربیت چهره‌های بزرگ قرآنی که به عنوان قاریان سطح اول جهان و کشور، مسلط به مفاهیم و دارای قرائت هایی با ویژگی معناگرا و اثرگذار و همچنین پایبند به اخلاق اسلامی و دارای تعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند، اجرا می شود.

او افزود: به دلیل اینکه این دوره به صورت مجازی برگزار می‌شود از همین رو ثبت‌نام نیز به صورت ملی در سراسر کشور انجام شد.

مدیرمرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: با شرکت نوجوانان از ۲۸ استان کشور ثبت نام دهمین دوره طرح ملی تلاوت در دهم شهریورماه به پایان رسید؛ هم اکنون پیش نیاز این طرح از ۱۰ شهریور ماه تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد. با پیش بینی و برنامه ریزی که انجام شده است مؤسسات مجری بیش از ۶۰ کلاس آموزشی را در کشور و استان‌ها برگزار می‌کنند.

میریان با اشاره به سطح بندی سه‌گانه این دوره به تفکیک متوسطه، پیشرفته و عالی بیان کرد: این طرح در ۳ سطح دوساله و در مجموع ۶ سال پذیرای نوجوانان پسر ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال خواهد بود.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: قرآن آموزان برای ورود به این دوره، ۱۲ جلسه پیش نیاز را می‌گذارنند. جلسات پیش نیاز هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری توسط آموزش ستاد اجرایی برگزار خواهد شد.

مدیرمرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تاکید کرد: در پایان دوره جلسات پیش نیاز، همه قرآن آموزان بر مبنای تلاوت استاد تقلیدی تلاوت خود را انجام داده و به صورت فایل ضبط شده برای ستاد اجرایی ارسال می‌کنند که پس از ارزیابی و کارشناسی اساتید ستاد اجرایی طرح، اسامی نفرات برگزیده و منتخب برای شرکت در دوره اصلی طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) اعلام می‌شود.

میریان اظهار کرد: برنامه اعلامی که در دستور کار قرار داده شده است شامل دوره دوساله اول طرح می‌باشد که در اواسط مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان تابستان سال ۱۴۰۱ ادامه می‌یابد و دوره یک ساله اول برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که در این مدت هر نخبه قرآنی ۳ ترم از طرح ملی تلاوت را می‌گذرانند.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار