فعالی گفت: کمیسیون گردشگری شورای شهر‌ها می‌توانند با مصوب‌کردن بسته‌های تشویقی،پای مالکان بخش خصوصی و مردم را به مرمت خانه‌های تاریخی باز کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در نشست با رئیس شورای شهر و شهردار زرند با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان  گفت: برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و رونق این صنعت باید همه دستگاه‌ها با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان همکاری لازم را داشته باشند. 

او با بیان اینکه حمایت فرمانداران از صنعت گردشگری استان کرمان با تخصیص اعتبار محقق می‌شود، افزود: کمیسیون گردشگری شورای شهر‌ها می‌توانند با مصوب‌کردن بسته‌های تشویقی، پای مالکان بخش خصوصی و همچنین مردم را به بحث مرمت و احیای خانه‌های تاریخی باز کنند. 

فعالی  بیان کرد: این اداره‌کل در بحث مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی تسهیلات حمایتی ارائه می‌کند و ۵۰ درصد از هزینه‌های مربوطه را برعهده می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان زرند انجام شده است، بیان کرد: ساخت مراکز اقامتی و همچنین اقامتگاه‌های بوم‌گردی نشان از نقاط قوت این شهرستان در حوزه گردشگری است که امیدواریم به زودی شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در این حوزه باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: خوشبختانه پروژه‌هایی که به همت بخش خصوصی دنبال می‌شود از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است؛ ولی پروژه‌هایی که منابع آن‌ها از سوی دولت تامین می‌شود با سرعت کمتری پیش می‌رود.

او با بیان اینکه شهرستان زرند دارای بنا‌های تاریخی منحصربه فردی است، بیان کرد: با توجه به اعتبارات مرمتی که به این شهرستان اختصاص می‌یابد، باید پروژه‌های مرمتی مهم و شاخص را در اولویت کار قرار داد تا بتوانیم یک پروژه را به طور کامل مرمت، احیا و به چرخه گردشگری وارد کنیم.

فعالی با بیان اینکه باید از مشارکت مردم در بحث مرمت و احیای بنا‌های تاریخی استفاده کرد، بیان داشت: بدون شک مرمت و احیای بنا‌های تاریخی با تدبیر دولت و سرمایه‌گذاری مردم به بهترین شکل انجام می‌شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار